18
apr.
12

Friptura de miel cu legume la tava

Asa cum v-am promis, dupa ce au trecut sarbatorile de Paste, va arat cateva din bunatatile pe care le-am pregatit pentru cei dragi. Pe langa traditionalele oua rosii, drob, pasca, bors si cozonaci, am preparat o friptura delicioasa, la cuptor, cu legume. Sa va arat cum a iesit.

Ingredientele pe care le-am folosit:

  • 1 pulpa de miel din spate, mai marisoara
  • 1 bucata de cotlet cu coasta
  • 1 legatura usturoi verde
  • 3 radacini de pastarnac mai maricele
  • 1-2 morcovi
  • 1 buc telina, cam de 100 g
  • 2 cartofi
  • 2 linguri otet balsamic, 1 pahar de vin rosu
  • busuioc, cimbru, dafin, sare, piper dupa gust

De la pulpa am taiat partea mai subtire, unde este numai osul, dar nu de la incheietura, ci cam la jumatate, iar coastele le-am tait mai scurt, cam de 7-8 cm. Ce ramane e bun pentru bors. Carnea se spala bine si se condimenteaza, apoi se aseaza intr-o tava mai inaltuta.

Curatati si taiati bucati mari, pastarnacul, telina si morcovii, apoi asezati bucatile de legume in tava. (Cartofii o sa ii punem mai tarziu). Usturoiul se curata, se spala si se taie in bucati mai lungi, apoi se distribuie peste miel si legume. Adaugati in tava cam 700 ml apa fierbinte si otetul balsamic, apoi dati tava la cuptorul incins, la ~180 grade (foc mediu).

 

 

 

 

 

 

 

Dupa ~jumatate de ora scoateti tava, intoarceti si dati-o din nou la cuptor, inca jumatate de ora. A venit momentul sa adaugati in tava cartofii curatati si taiati bucati mari, vinul, gustati zeama si dregeti gustul de sare si piper,sa  completati eventual cu foi de dafin, cimbru si busuioc, daca mai este nevoie si sa acoperiti tava cu folie alimentara. Introduceti din nou friptura in cuptor, apoi dupa 20-30 de minute, ridicati folia, intoarceti friptura si dati-o in cuptor.

 

 

 

 

 

 

 

Indepartati folia si lasati sa se rumeneasca friptura inca 10-15 minute, stropind-o de doua-trei ori cu sosul din tava. Mielul meu a fost grasut bine, asa ca nu a fost nevoie sa ung carnea cu untura sau alta grasime, s-a topit destul cea de la miel. Dupa ce s-a rumenit frumos si miroase de te scoate din minti, 🙂 este gata.

Se asaza pe farfurii bucati de carne taiate frumos, legume din tava, se stropeste cu putin sos si se asezoneaza cu usturoi verde tocat marunt, Se serveste mai ales cu salata verde. Pofta buna. Friptura de miel, daca mai ramane, este foarte buna si rece, taiata subtire, cu muraturi sau cu mustar.


5 Răspunsuri to “Friptura de miel cu legume la tava”


  1. 1 Sami AgiurasCasa
    aprilie 18, 2012 la 15:39

    Cat de bine arata !!! 😀 Multumesc mult pentru reteta.

  2. aprilie 19, 2012 la 10:44

    Mi-ati facut pofta …mai ales cand am vazut felia aia de gogonea murata.
    Anul trecut nu am pus gogonele murate 😦 si acum imi dau seama ce rau am facut.Anu’ asta in schimb nu mai trec de ele:-)
    Sa va fie de bine!

  3. aprilie 20, 2012 la 20:31

    Arata bine… de ce nu o fi netul asta cu livrare pe mail si la asa ceva! ;;)

  4. 5 Georgiana
    aprilie 21, 2012 la 15:08

    Va felicit pentru blogul dvs. Cautam niste retete care sa ma inspire cand am vazut numele nicuvar, care mi-a atras atentia.
    Imediat mi-am amintit de perioada mea pe forumul lui Tristan si CCA , de cate se depanau acolo, de cat de mult va lauda sotul dvs 🙂 Inca o data felicitari pentru ceea ce faceti, sunteti o familie minunata !!! Numai bine va doresc .


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.807 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

aprilie 2012
L M M J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina