10
apr.
12

Tort mini (4-6 portii) cu fructe, piscoturi si iaurt

Iarasi m-au luat copiii prin surprindere, m-am trezit cu ei direct in casa, ca m-am si speriat :). Bineinteles ca la mama se papa bine la orice ora vin copiii (ca ei tot timpul sunt flamanzi – chiar ma bucur :)), dar intotdeauna, dupa salata de vinete sau fripturica, cer ceva dulce. Bat cu lingurile in masa si cer: dulce, dulce!!!! Si ei sunt niste dulci, asa ca mama a incropit la repezeala ceva. Chiar daca nu am in plan vreo sindrofie, am grija sa fie pe ici, pe colo piscoturi, ciocolata, iaurt, frisca, oua, lapte si sa nu mai spun cate am prin camara. Asa ca am purces la treaba, repejor, repejor.

Sa vedeti ce am folosit:

  • 10 piscoturi
  • 100 g ciocolata amaruie (75% cacao)
  • 1 praf de frisca
  • 2 iaurturi 140 g Danone Cremosso cu fructe/Nutriday delicios
  • 3 linguri de zahar pentru sirop
  • 8 g zahar vanilat
  • un pic de glazura pentru tort (aia rosie)
  • 200 g jeleu de fructe (din camara)
  • 1 portocala/mandarina
  • cateva caise confiate (puteti folosi fructe din dulceata, compot sau proaspete)
  • 200 ml lapte

Am inceput cu siropul de zahar ars: am caramelizat intr-o craticioara, la foc mic, zaharul si cand a devenit auriu (sa nu devina maro ca este amar) am turnat 150 ml apa clocotita si am lasat pe foc inca 2-3 minute pana s-a dizolvat zaharul. Am rasturnat siropul intr-un bol si am adaugat zaharul vanilat.

Piscoturile se insiropeaza bine si se aseaza primul strat de 5 piscoturi. Daca vreti un tort mai mare, dublati cantitatile. Puneti la topit ciocolata, in bain marie.

Puneti peste piscoturi ciocolata topita, nivelati cu o spatula si dupa 1-2 minute, cand s-a racit deja, asezati un strat de iaurt cu fructe (un paharel) si fructe confiate taiate felii subtiri sau bucatele mici.

Urmeaza al doilea strat de piscoturi bine insiropate, peste care intindeti iaurtul ramas si asezati feliute subtiri de portocala/mandarina.

Abia a trecut un sfert de ora si tortul era aproape gata. Am batut frisca 2 minute si am imbracat frumos tortul pe margini cu jumatate din cantitate. Am avut grija sa fie putin mai inaltata frisca pe toate laturile, pentru ca am turnat in mijloc glazura, preparata cu apa calda, conform indicatiilor de pe plic. Daca nu aveti glazura, puneti jeleu de fructe sau fructe proaspete.

Am pus restul de frisca in posh (chestia aia de ornat) si am finalizat tortuletul cu cateva bucatele de ciocolata si feliute subtiri de caise confiate. Copiii au fost incantati, ne-au lasat si noua cate o bucatica. 😀


7 Răspunsuri to “Tort mini (4-6 portii) cu fructe, piscoturi si iaurt”


  1. 1 Carla
    aprilie 11, 2012 la 14:14

    Astept retete elaborate si facute de tine cap-coada.Reteta asta este din ingrediente la plic ??? Retete sanatoase si personale vreau.Apoi,fata de masa….Doina,ma dispera fata aia de masa.La tine acolo este un rai de verdeata si lumina,din cate mi-am dat seama.Foloseste-te de asta,fa poze in gradina sau afara,pe terasa,pe ceva masa,la lumina zilei.Schimba si poza aia cu tona aia de frisca de sus,e veche de cand vin eu pe la tine.Hai ca poti.Si te rog de pe acuma sa nu mi-o iei in nume de rau.Deci,retete sanatoase (asta a fost pe graba,stiu dar totusi…) si poze luminoase si vesele.Te rog… si te pup.No offense,da?

    • 2 Doina
      aprilie 12, 2012 la 11:00

      Uita-te, te rog, la Tortul Iepuras, daca vrei sa vezi o reteta frumoasa ei elaborata. Aceasta a fost si la repezeala si pregatita pentru un concurs cu iaurt Danone. N-avea rost sa desfac un litru de frisca nebatuta, proaspata, ca folosesc 100 g. Ce fac cu restul? Si nici n-aveam timp sa pregatesc un blat.

  2. 3 Corvin
    aprilie 15, 2012 la 10:23

    Hristos a Înviat ! Sărbători fericite !

  3. aprilie 15, 2012 la 12:43

    HRISTOS A INVIAT!
    Paste Fericit si luminat impreuna cu cei dragi!
    Foarte bine ca ai postat si retete din astea rapide, nu mereu avem timp suficient pentru retete elaborate 🙂

  4. aprilie 16, 2012 la 20:05

    Sarbatori Sfinte cu sanatate si tihna!

  5. aprilie 17, 2012 la 15:51

    Eu fac un tort asemanator. Insiropez piscoturile in sucul de la o conserva de ananas, apoi fac o crema asemanatoare cu budinca de vanilie, peste care pun fructe(in general potocale, kiwi, ananas, banane) apoi inca un strat de piscoturi si frisca. O sa incerc si reteta ta.

  6. mai 9, 2012 la 12:27

    Rapid si delicios ! Super !:)


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.807 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

aprilie 2012
L M M J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina