12
oct.
11

Ardei copti la borcan (gogosari copti la borcan)

Salata de ardei copti ne place foarte mult si am gasit o metoda prin care sa pun in borcane salata de ardei copti, ca sa nu-mi aglomerez congelatorul. Am cautat prin mai multe carti de bucate, dar n-am fost multumita de nicio reteta, pentru ca nu nu-mi place sa las ardeii necuratati. Se innegresc si arata urat. I-am pus dupa o reteta proprie, luand ceva de pe ici, de pe colo.

Am folosit

  • 6 kg ardei kapia (gogosari) cat mai sanatosi si carnosi
  • 250 ml otet de 9 grade
  • 250 g zahar
  • 5 lingurite cu varf samanta de mustar sau 5 aspirine sau 1,5 plic pikant fix
  • 5 foi de dafin
  • cateva frunze de telina
  • 5 linguri ulei
  • cateva boabe de piper
  • 5 linguri sare (doar 2 daca folositi pikant fix)

Daca ardeii si gogosarii sunt mai verzi, in doua-trei zile se inrosesc bine. Cel mai bine se coc la foc iute pe aragaz. Ca sa nu murdariti aragazul, va sfatuiesc sa-l acoperiti cu folie de aluminiu. Coaceti-i bine pe toate partile, la foc iute si puneti-i apoi intr-o cratita, presarati bine cu sare, pe masura ce se coc. Acoperiti cratita cu un capac si lasati-i sa stea 30-45 de minute. Se vor curata foarte usor. Clatiti mereu mana intr-un castronel cu apa.

Taiati scurt coditele ardeilor. La gogosari se taie codita inainte de a-i coace, asa vor sta mai bine la copt. Puneti-i in borcane, mai mici sau mai mari, dupa preferinta. Eu am folosit de 400, 800 si 1700 g.

Puneti borcanele intr-o cratita mai inalta in care ati asezat un prosop de bucatarie si umpleti -o cu apa rece, pana cu un cm mai jos de gura borcanelor. Asezati cratita cu borcane pe aragaz, la foc mic. In alta cratita puneti toate celelalte ingrediente, zeama pe care au lasat-o ardeii in castron, dupa ce i-ati curatat si 200 ml apa si puneti-o de asemenea la fiert. Cand se infierbanta bine ambele, puneti zeama in fiecare borcan pana sus, avand grija sa presati cu furculita ca sa nu ramana deloc aer intre ardei.

Scoateti pe rand cate un borcan, strangeti bine capacele, folosind prosoape de bucatarie, ca sa nu va ardeti si bagati-le inapoi  la fiert. Din momentul in care apa incepe sa clocoteasca, se lasa la fiert. la foc mic, 30 de minute.

Se pun borcanele imediat la perne sa stea pana a doua zi. Eu i-am pus cu pikant fix iute. Sarea este pentru presarat ardeii ca sa stea la aburi. In seama se pun doua linguri, daca nu folositi pikant fix.Cine vrea mai condimentat poate pune si o lingurita de boabe de piper. Nu va speriat ca e mult zahar, pentru ca in fiecare borcan intra foarte putina zeama.

Am mai cumparat 2,5 kg de gogosari, pentru ca a mai ramas lichid si am umplut exact un borcan de 1,7 l cu ei. Dupa cateva zile am desfacut un borcan micut de ardei si a fost nemaiponeit. Nu mai aveti griji cu salata, doar desfaceti borcanul si il goliti pe o farfurie.


2 Răspunsuri to “Ardei copti la borcan (gogosari copti la borcan)”


  1. 1 Carmen
    octombrie 12, 2011 la 13:45

    Buna idee.Poate ar incapea si mai multi daca nu ar fi cotoarele,zic eu.

  2. octombrie 12, 2011 la 19:45

    E perioada lor! Luna asta, gogsari scrie pe mine! Deja am pus o tura si as mai vrea sa pun la borcan pentru iarna si o salata de ardei copti cu vinete. Imi place la nebunie!


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.807 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

octombrie 2011
L M M J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina