29
iun.
11

Țușpais de conopida

Am auzit pe la noi prin Banat, mai ales la gospodinele de origine germana, ca fac țușpais. Am fost foarte curioasa ce inseamna si am cautat in DEX online. Am gasit:

țușpáis, țușpáisuri, s.n. (reg.) 1. garnitură (la friptură). 2. mâncare de dovlecei. 3. mâncare proastă. 4. băutură falsificată.

Sper sa nu fie o mancare proasta. Am facut  țușpais de conopida. A iesit ceva extraordinar. Acum este piata plina de conopida, foarte gustoasa in tot felul de combinatii: ghiveci, țușpais, pane, in salata de  conopida cu usturoi, murata,  etc.

Este gata repede, in ~30 de minute, din urmatoarele:

  • 1conopida (650-750 g)
  • 1 ceapa )1 legatura ceapa verde)
  • 1 ardei gras rosu (kapia)
  • 2-3 rosii
  • 1 legatura marar + patrunjel
  • 2 lingurite de faina
  • 2-3 catei de usturoi
  • 4 linguri ulei (de masline)
  • sare, piper, cimbru, 1 frunza de dafin, 1 lingurita baza pentru mancaruri
  • 1 lingurita de zahar (optional)

Conopida se desface in buchetele si se tine 10-15 minute in apa cu sare, pentru ca se albeste si ies goangele :). Curatati ceapa, ardeiul gras si tocati-le marunt, apoi puneti-le la calit in ulei cateva minute.

Adaugati apoi conopida, rosiile curatate de pielite si taiate cubulete, un litru de apa fierbinte si condimente. Lasati sa fiarba la foc mic, cu capac, 15-20 de minute.

Adaugati verdeata tocata, faina desfacuta in putina apa, dregeti gustul de sare, piper (eventual zahar) si lasati sa mai fiarba, la foc mic, 3-4 minute.

Se serveste ca atare sau ca garnitura langa fripturici, chiftelute (asa am facut eu) sau in alte combinatii. Pofta buna.


1 Răspuns to “Țușpais de conopida”


  1. iunie 30, 2011 la 00:32

    Asa îi zic si ai mei ,tzuspais 🙂 bunica ne fãcea mai mult cu dovlecei…
    Delicios!!!


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.804 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

iunie 2011
L M M J V S D
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina