26
nov.
11

Placinta cu dovleac (de post) cu foi subtiri romanesti (strudel)

Am folosit urmatoarele ingrediente:

pentru foi:

  • 500 g faina
  • 150 ml apa calduta
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingura otet
  • 1 lingurita rasa sare

pentru umplutura:

  • 1.5 kg dovleac
  • 150 g zahar
  • 2 lingurite rase scortisoara
  • 2 lingurite esenta de rom
  • 1 lingurita coaja de lamaie rasa
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1 lingura gris
  • 50 g miez de nuca

pentru prelucrare:

  • 50 g faina
  • 100 ml ulei (unt topit)

Faina trebuie sa fie la temperatura camerei. Se pune intr-un castron si se toarna in mijloc apa calduta in care ati dizolvat sarea, uleiul si otetul. Se framanta pana se desprinde aluatul de pe maini si castron, apoi se trece pe planseta si se continua framantatul, lovindu-l din cand in cand de planseta, pana ce aluatul devine elastic si moale.

Se acopera apoi cu o cratita fierbinte si se lasa sa stea 15-20 de minute, timp in care va ocupati de dovleac. Taiati-l in bucati nu prea mari si indepartati coaja si semintele, apoi dati-l pe razatoarea mare, adaugati toate ingredientele pentru umplutura (in afara de gris). Se incalzeste putin, la foc mic, pana incepe sa lase zeama, cam 5 minute.

Impartiti aluatul in 5 parti si incepeti sa intindeti foile. Puneti pe masa de lucru o fata de masa peste care presarati faina. Intindeti o bila de aluat cu sucitorul, ungeti mainile cu ulei si cu dosul palmelor intindeti usor foaia, apoi asezati-o pe masa trageti de ea de jur imprejur cu mana mereu unsa pana se intinde foarte subtire. Lasati-o sa se zvante putin, ungeti-o si presarati putin gris, apoi intindeti uniform peste foaie o cincime din umplutura. Rulati apoi foaia cu ajutorul fetei de masa si rasturnati-o in tava unsa si tapetata cu faina.

Procedati la fel cu toate foile. Nu mi-au incaput decat 4 in tava cuptorului, asa ca pe ultima am facut-o rotunda, cu un mar in mijloc si am copt-o la cuptorul cu halogen. Am decorat placintele cu miez de nuca si le-am uns cu ulei deasupra.

Dati tava la cuptorul preincalzit, la foc mediu, 35-40 de minute, pana se rumeneste frumos. In cuptorul cu halogen am setat la 175 de grade, 35 de minute.

Miroase atat de bine si este atat de gustoasa, apetisanta ca o mananci cu ochii. M-am sculat noaptea pe la trei si am mai mancat o portie. Placinta rotunda le-am dus-o parintilor mei care s-au lins pe toate degetele. Mai am si pentru voi, daca doriti. 🙂


12 Răspunsuri to “Placinta cu dovleac (de post) cu foi subtiri romanesti (strudel)”


  1. noiembrie 26, 2011 la 14:08

    Buna Doina!placinta arata super,maine imi procur un dovleac de la market si sigur am sa incerc,am sa vin cu detalii.

    • 2 Doina
      noiembrie 27, 2011 la 12:39

      Ma bucur ca ti-a placut. Pe frigul asta numai bine se potriveste, e o placere sa te desfeti la caldura cu aromele de dovleac. Poti incerca sa pui in umplutura si stafide sau cubulete de rahat, gutui, etc. Ce-ti pica mai bine la inspiratie, mereu altfel. Eu am facut si cu cartofi dulci. Aproape ca nu iti dai seama de diferenta. Succes. Abia astept sa-mi spui cum ti-a iesit.

  2. noiembrie 27, 2011 la 18:00

    Salut Doina!
    Placinta mi-a iesit super,pacat ca nu pot sa pun poze….musafirii mei de duminica au fost f.incantati,de copii nu mai spun 😆
    O seara frumoasa alaturi de cei dragi si un inceput de saptamana asa cum iti doresti!

  3. 5 EO
    decembrie 2, 2011 la 09:04

    mi s-a ars fasolea citiind la retetele tale 🙂
    bine te-am regasit!

  4. decembrie 12, 2011 la 18:12

    ce bun trebuie sa fie! te pup cu drag!

  5. martie 9, 2012 la 14:52

    Arata foarte bine si cu siguranta e delicioasa aceasta placinta. Foile trebuie neaparat sa le incerc, par usor de facut si sunt mult mai sanatoase si gustoase decat cele din comert.

  6. 8 stefy
    octombrie 19, 2012 la 17:14

    laso dracului de meserie am facut totul exact, si a iesit uscata,oribila voi va bateti joc si noi credem, am distrus petrecerea, offff cine va mai crede gospodine de……..

  7. noiembrie 30, 2013 la 10:57

    Chiar cautam o placinte de dovleac cu foi,o sa incerc si eu reteta ta! Arata tare bine!

  8. 11 Dana
    octombrie 13, 2014 la 05:30

    Ati dat gresit compozitia aluatului. Prea putin ulei, fara oua, prea putina apa…
    Arata foarte bine, dar fiti mai atent[a] ca nu iese. A trebuit sa caut pe Internet ingredientele si sa le ajustez.


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.707 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

noiembrie 2011
L M M J V S D
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina