14
apr.
11

Vitel preparat in sos de bere

Am urmarit in ultimul timp multe emisiuni la televizor, cu „bucatareala”, ca e la moda acum, cu invitati de fite si fel de fel de pupeze care se cred mari gospodine si cred ca gatesc in timp ce mesteca ciunga … Ce iese la sfarsit, numai ele stiu, dar imi dau seama ca habar n-au ce spun si ce fac. De exemplu, la o reteta, un fel de preparat din carne de manzat, spuneau ca e gata in 45 de minute, ca fierbi 25 de minute carnea, adaugi cartofii si mai lasi 20 de minute la foc mic, cand orice gospodina stie ca trebuie sa fiarba mult mai mult carnea de vita sau de manzat, pana se inmoaie. Ele spuneau ca e buna mancarea, dar o mestecau la fel ca pe ciunga. 😀 😀 😀

Am facut si eu carne de vitel si ca sa fie gata mai repede, aproximativ 2 ore, am fiert-o intai in oala cu presiune cam o ora, apoi am dat-o la cuptor ceva timp. Sa vedeti ce a iesit:

Am folosit urmatoarele ingrediente:

  • 650-700 g carne macra de vitel
  • 2 felii (5o g) sunca de casa
  • 4 cepe maruntele
  • 3 catei de usturoi
  • 2 peperoni (in otet)
  • 4 rosii
  • 1 ardei gras (congelat)
  • 4 linguri ulei de masline
  • 0,5 l bere (o doza)
  • 1 lingura de otet balsamic
  • cateva fire de patrunjel verde
  • sare, piper, oregano, dafin, cimbru dupa gust

Curatati carnea de pielite, daca are, si taiati-o cubulete potrivite. Curatati cepele, taiati-le in doua si feliati-le subtire. Puneti la calit in uleiul de masline intai ceapa, iar dupa 2-3 minute, adaugati carnea si sunca, apoi amestecati usor pana ce carnea devine albicioasa pe toate partile.

Intre timp curatati si feliati usturoiul, taiati nu prea marunt ardeiul gras si feliati rosiile taiate in doua. Eu le curat deobicei de pielite, dar nu este obligatoriu. Taiati si peperoni in felii mai grosute. Adaugati totul peste carne impreuna cu cateva fire de patrunjel tocat si completati cu apa fierbinte cat sa acopere cu 2-3 cm. Lasati sa fiarba in oala de fiert sub presiune, cam o ora, la foc mic.

Mutati totul intr-un vas de sticla termorezistenta mai adanc, adaugati berea, otetul balsamic, sare, piper, condimente si dati vasul la cuptorul preincalzit, la foc mediu (~200 grade Celsius) inca ~50 de minute. Abia acum carnea este moale, frageda si aromata.

Se poate servi cu salate, garnituri de legume, cartofi natur, paste, dupa preferinta. Decorati cu patrunjel verde. Pofta buna.


10 Răspunsuri to “Vitel preparat in sos de bere”


  1. aprilie 16, 2011 la 13:59

    tare bine arata tocanitza ta !imi imaginez ce buna a fost !cat priveste fufele gatitoare,or fi gatit vaca braziliana sau argentiniana.

    • 2 Doina
      aprilie 16, 2011 la 14:10

      Vaca aia braziliana sau argentiniana, fierbe mai repede, cumva? Mi-ar placea o bucatica de aia, macar cat incape intr-un Happy Chop. 🙂 Vaca nebuna intr-un aparat ne bun. 😀

  2. 3 Carmen
    aprilie 17, 2011 la 11:17

    E-atata spatiu in blogosfera,loc pentru ”fufe”,loc pentru ”doamne”,care ar iesi mult mai bine si mai frumos in evidenta daca nu ar arunca cu piatra in altii,nu credeti? Sa lasam vizitatorii sa faca diferenta,e corect si mult mai elegant.Toate cele bune!

    • 4 Doina
      aprilie 17, 2011 la 12:39

      M-am referit la maneliste si fel de fel de cantarete care apar la televizor si fac pe gospodinele. Am povestit doar ce am vazut eu. Nu m-am referit la blogosfera. Nici vorba.
      N-am criticat pe nimeni. Ai dreptate. Vizitatorii fac diferenta. In ceea ce priveste emisiunile TV, eu am fost un simplu telespectator. Nu am dat nume de post sau nume de vedete. Nu am vrut sa jignesc pe nimeni.
      Am urmarit si emisiuni culinare foarte bune, jos palaria. M-am referit doar la acele emisiuni de fite, unde se prefac ca „bucataresc” doar ca sa se afle in treaba. Poate la Arad se vede altceva, nu stiu.
      Toate cele bune!

      • 5 Carmen
        aprilie 21, 2011 la 19:01

        Doamna,revin cu scuze si cenusa-n cap! Nu mai devreme de aceasta dupa-amiaza,am vazut o emisiune de genul careia la care ati facut referire si m-am socat de-a dreptul.Mai bine spus,am trecut de la ras la plans,mai gata.Ma simt datoare sa revin cu acest mesaj si sa subscriu la cele scrise de dumneavoastra in postare,mentionand ca pana astazi,nu am vazut ”fenomenele”in actiune.Ce am urmarit eu nu era o emisiune culinara,ci o tragicomedie,se poate spune.Sanatate si numai bine!

  3. aprilie 18, 2011 la 17:37

    vaca aia argentiniana e drept buna,atat ca pretul e i nspre 200 de lei /kg.n-am gresit zerourile.dar nici nu se gateste tocanita,drept e.da’cu fetele astea nu poti sa stii niciodata.premiile mele de Paste te asteapta cu mare drag ,ca si mine de altfel!

  4. aprilie 22, 2011 la 18:03

    UN PASTE FERICIT ALATURI DE CEI DRAGI!

  5. aprilie 22, 2011 la 21:05

    Paste fericit alaturi de cei dragi!


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.807 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

aprilie 2011
L M M J V S D
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina