01
iul.
11

Compot de caise fara conservant

A venit si randul caiselor. Sunt numai bune pentru dulceturi, gemuri, compoturi, prajituri. Acum am facut compot de caise fara conservant.

Pentru 5 borcane de 720 ml am folosit 2 kg de caise si 10 linguri cu varf de zahar. Am spalat bine caisele, le-am scurs de apa si le-am taiat in doua pe cele mai mari. Pe cele mici le-am lasat intregi. Pentru frumusetea si culoarea compotului am mai strecurat pe acolo o mana de visine si cirese. Jumatatile de caise se aseaza in borcane cu partea bombata in sus, iar printre ele mai adaugati cate o visina/cireasa, cate trei-patru la un borcan, nu prea multe. Umpleti bine borcanele. Cu cele intregi procedati la fel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puneti in fiecare borcan cate doua linguri de zahar, apoi umpleti-le bine cu apa. Strangeti foarte bine capacele, apoi rasturnati fiecare borcan. In felul acesta verificati sa nu curga si il agitati putin ca sa se dizolve zaharul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asezati un stergar de bucatarie pe fundul unei oale mai mari, asezati borcanele, apoi umpleti cu apa pana la 1 cm sub capace. Puneti oalele la fiert, la foc mic, foarte mic si lasati pana incepe sa fiarba (~o ora si ceva). Din momentul cand fierbe, mai lasati 25-30 de minute la fiert.

 

 

 

 

 

 

 

Puneti oalele cu borcane la sterilizat, la cuib de perne. Aveti grija sa acoperiti oalele cu capace sau cu ceva impermeabil, inainte de a pune pernele. Lasati-le sa stea pana a doua zi. Inca vor fi calde.

 

 

 

 

 

 

 

Compotul de caise tine si 2-3 ani. In acelasi timp, din caisele mai coapte, am preparat gem, pe care l-am pus in acelasi cuib de perne, apoi le-am timis pe toate la odihna in camara. 🙂


2 Răspunsuri to “Compot de caise fara conservant”


  1. iulie 1, 2011 la 13:14

    Tare harnicuta mai esti,asa ca te-am premiat .poti sa treci sa-ti ridici premiile !

  2. 2 popa
    iulie 19, 2012 la 14:32

    sa le consumati sanatosi


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.803 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

iulie 2011
L M M J V S D
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina