28
mart.
11

Prajitura cu nuci si foi de napolitane

O prajitura rapida, pe care o stiu de pe vremuri, am gasit-o intr-un caiet de retete mai de demult. De fapt, mi-am notat-o atunci, dupa dictarea bunicii, dar n-am mai preparat-o pana acum. Au trecut cam 30 de ani. Dar niciodata nu este prea tarziu. Si este atat de buna si usor de preparat. Nu stiu de ce am asteptat pana acum? 🙂

Aveti de lucru efectiv doar 20 de minute, dar se mai asteapta ceva timp pana se racoreste crema. Folosim urmatoarele ingrediente:

  • 300 g zahar
  • 150 g unt (margarina)
  • 150 g nuci
  • 4 galbenusuri
  • 2 lingurite esenta de rom
  • 2 foi tip napolitate de ~30 x 20 cm

Puneti intr-un castron 15o g zahar, untul taiat cubulete si galbenusurile, apoi amestecati pana aproape de omogenizare si adaugati esenta de rom si 20 g nuci macinate. Amestecati cu o spatula.

Puneti nucile ramase intr-o tigaie antiaderenta si tineti-le cateva minute la foc mic, sa se rumeneasca putin si sa devina crocante, apoi tocati-le marunt cu cutitul.

Puneti zaharul ramas la caramelizat, la foc mic, amestecand tot timpul ca sa nu se arda prea tare. Culoarea nu trebuie sa fie spre cafeniu inchis ci, mai degraba, ca o miere putin roscata.

Cand zaharul este caramelizat, adaugati nucile tocate si amestecul din castron, amestecati bine cu o spatula si lasati sa mai fiarba la foc mic, amestecand incontinuu ~4 minute. Luati crema de pe foc si lasati-o la racorit vreo 2-3 ore pana cand se ingroasa si este doar calduta.

Puneti toata crema pe prima foaie de napolitana, intindeti-o pana aproape de margini, asezati deasupra cea de-a doua foaie, presati cu mainile si acoperiti prajitura cu o greutate, ca sa stea la presat pana se raceste.

Prajitura se taie in diferite forme (patrate, romburi, baghete) cu un cutit bine ascutit. E numai buna de rontait. Tine mai multe zile, daca va mai ramane.


4 Răspunsuri to “Prajitura cu nuci si foi de napolitane”


  1. martie 28, 2011 la 18:35

    super prajitura asta, imi place foarte mult !!….vaiii deja salivez, pe bune! te pup draga gustoasa si felicitari pentru premiu!

  2. aprilie 1, 2011 la 18:59

    grozav arata! faceam si eu pe vremuri prajitura asta.a fost printre primele dulciuri pe care le-am facut! mi-ai adus aminte de tinerete !


Comentarii


Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.371.807 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

martie 2011
L M M J V S D
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina