20
Iul
12

La Ficelle Picarde (Clatite cu ciuperci si sunca din Picardia) – reteta Turul Frantei Eurosport

M-am inscris luni la Clatitiada bloggerilor culinari asa cum v-am indemnat si pe voi, iar joi am primit deja, prin curier, tigaia de clatite Fissler! o minunatie! Veti vedea de ce.

Ca de obicei, in fiecare an, comentatorii de la Eurosport Romania prezinta in fiecare etapa cate o reteta specifica regiunii prin care trece caravana ciclista. S-a nimerit numai bine o reteta de clatite din Picardia ca sa imi inaugurez tigaia Fissler.

Ingrediente:

150 făină
3 ouă
500 ml lapte
18 felii subtiri de şuncă
250 g ciuperci
250 g şalote/ceapă
50 g unt
250 ml smântână grasă
100 g brânză rasă
usturoi, pătrunjel, sare, piper

Eu am folosit ciuperci la cutie de 400 ml, salam de sunca si am „plusat” cu ~50 de grame de cascaval.

Pregătiţi aluatul pentru clătite din: făină, ouă, lapte şi un praf de sare. Lăsaţi aluatul să se odihnească 20 de minute înainte de a le prăji.

Intre timp va ocupati de pregătirea umpluturii:
Spălati bine, curăţaţi şi tăiaţi mărunt ciupercile proaspete şi ceapa.
Luaţi o cratiţă, puneţi o bucată de unt la topit, apoi ceapa şi gătiţi la foc foarte mic timp de 20 de minute.
Adăugaţi ciupercile, amestecaţi bine şi mai lăsaţi pe foc 10 minute.
Puteţi adăuga puţin usturoi şi pătrunjel.

Când e gata, adăugaţi 2 linguri de smântână, sare şi piper. Amestecaţi bine. Dupa ce s-a calit ceapa, puteti deja sa incepeti sa coaceti clatitele. Mie mi-au iesit 12 clatite, o duzina.🙂

Aveam eu destule tigai pentru clatite. de toate felurile, si nu ma asteptam ca tigaia Fissler sa le intreaca pe toate, dar a fost mult mai buna decat oricare. Ti-e pur si simplu drag sa faci clatite. Nu iti trebuie ulei, clatitele nu se lipesc de tigaie, nu faci fum, miros si iti ies niste clatite mari, frumoase, pufoase si coapte uniform. Unde sa mai pui ca tigaia ramane ca noua, o speli putin si gata.

Luaţi o clătită, pe jumatate aşezaţi o felie şi jumătate de şuncă, o lingură şi jumătate de ciuperci şi o felie subţire de unt. Indoiti-o in doua, puneti deasupra 3-4 feliute foarte subtiri de cascaval, apoi impăturiţi clătita inca o data şi aşezaţi-o într-un vas termorezistent tapetat cu unt. Procedati la fel cu toate, suprapunandu-le putin una peste alta.

Adăugaţi o lingură sau două de smântână, iar deasupra presăraţi brânza rasă după gust. Introduceţi la cuptorul preincalzit, la foc mediu,  pentru 10 minute şi serviţi fierbinte alături de un pahar de vin roşu. Merge si o bere rece.

Pentru aspect si gust am adaugat cateva feliute de peperoni si cateva frunzulite de patrunjel. O minunatie de clatite si de tigaie. Fissler sa traiasca si apucati-va de clatitit, ca merita. Pofta buna.


6 Responses to “La Ficelle Picarde (Clatite cu ciuperci si sunca din Picardia) – reteta Turul Frantei Eurosport”


  1. Iulie 20, 2012 la 15:18

    imi plac ciupercile, dar nu am incercat niciodata aceasta combinatie. Voi incerca sa o fac si eu diseara

  2. Iulie 20, 2012 la 18:51

    Ce clatite bogate,infuraite si rapid infulecate !:)
    Tigaia este super ,am fost norocoasa sa o castig si sa prepar niste clatite grozave in ea !:)

  3. Iulie 21, 2012 la 07:57

    Waw…deja imi ploua in gura…Tare bune tre’sa fie clatitele astea Doina !
    Iti doresc mult succes in concurs, poate iei oala sub presiune !
    Eu am sa le trimit reteta dar nu am sa particip la concurs.
    Retetele culinare trebuiesc jurizate nu dat LIKE…asa afli doar cat de multi prieteni ai…..
    Va tzuc cu drag pe amandoi .

  4. Iulie 23, 2012 la 13:20

    Cred ca sunt un deliciu!

    Scopul declarat al celor care au organizat aceste concursuri este acela de a promova siteul GatesteSanatos.ro. S-a organizat un concurs cu likeuri pentru a aduce cat mai multi vizititatori pe site.

  5. 5 BUMB CLAUDIA
    August 27, 2013 la 21:22

    TREBUIE SA-O INCERCAM!!!!!!!!!


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 1,933,692 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te altor 3,199 de urmăritori

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

Iulie 2012
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

