10
Iun
12

Snitel vienez

De Rusalii am fost la Viena, impreuna cu copiii (de fapt ei ne-au dus pe noi, nu invers) si dupa ce am vizitat cam tot ce era interesant, pacat ca n-am avut prea mult timp, am dat cu nasul si prin snitelarii. Asa le spuneau ei acolo, cei care nu stiau despre ce e vorba intrau intr-o snitelarie si comandau. Dar cand i-am vazut cum se chinuiau  cu carnea, trageau cu dintii de ea, era cam tare, am venit acasa cu o pofta mare de snitele, dar sa le gastesc asa cum stiu eu ca sunt bune si fragede.

Am cumparat carne de vitel, pulpa si muschi alb (m-a sfatuit vanzatoarea ca este mai fraged, cica). Sa stiti ca asa este reteta originala de snitel vienez, din carne de vitel, desi se mai prepara si din porc sau pui, chiar curcan. Din pulpa mi-a iesit cel mai bine, muschiul alb nu se bate ca lumea, nu se subtiaza, este foarte tare, rigid. L-am taiat cubulete si il voi folosi la altceva.

Am folosit, pentru 6 portii:

  • 750 g pulpa de vitel
  • 2 oua
  • 4 linguri de faina alba
  • 6 linguri de pesmet
  • 6 lingurite mustar
  • 250 ml ulei pentru prajit
  • sare, piper, condimente: boia, verdeata uscata, cimbru, ce va mai place

pentru garnitura:

  • 300 g cartofi noi
  • 1 dovlecel micut
  • cateva fire de marar verde
  • 2 peperoni
  • 1 rosie
  • 2 linguri ulei de masline
  • sare, piper, condimente

Taiati carnea, perpendicular pe fibre, in felii de 10-12 mm grosime, apoi bateti-le pana devin subtiri si se intind bine. Ungeti feliile cu mustar (am folosit mustar iute La minut) si lasati-le sa stea o ora la frigider. Puteti sa le lasati si mai mult, nu-i bai.

Intr-un castronel spargeti doua oua. Eu am avut o surpriza: am spart un ou mare, de la gainuta mea, care a avut doua galbenusuri. Adaugati sare, piper, verdeata uscata, boia si alte condimente, dupa gust, apoi omogenizati compozitia cu o furculita.

Curatati cartofii noi si dovlecelul, taiati-i in bucati potrivite, ungeti cu ulei de masline si condimentati. Puneti uleiul pentru prajit la incins intr-o tigaie antiaderenta, apoi dati bucatile de carne prin faina, ou si pesmet. Puneti-le la prajit in uleiul incins, la foc mediu, cate ~4 minute pe fiecare parte, pana se rumenesc frumos.

In timp ce snitelele se auresc frumos, puteti sa va ocupati de garnitura. Eu am innabusit in aburi cartofii noi si dovlecelul, am presarat cu marar tocat si in cateva minute a fost totul gata. Pe masura ce se prajesc snitelele, scoateti-le pe hartie absorbanta, apoi pe platou.

De multe ori, snitelul este stropit cu zeama de lamaie, eu l-am servit cu garnitura, feliute subtiri de rosii si ardei iuti. A fost perfect. Nu am fost nevoiti sa ne chinuim cu carne tare, pulpa de vitel este cea mai buna.


6 Responses to “Snitel vienez”


  1. 1 Carla
    Iunie 11, 2012 la 12:49

    N-am inteles daca ati mancat sau doar ati privit.Daca ati privit,a fost cu siguranta o parere eronata,cea cu trasul de carne pentru ca austriecii nu-si permit esecuri in prepararea renumitelor snitele vieneze,mai ales in Viena,in snitelarie.Austriecii adora de-a dreptul si sunt teribil de mandri de snitelele vieneze pe care le consuma foarte des.Stiu de unde si cu care carne sa se aprovizioneze,le fac foarte subtiri,putin peste 5 mm,sunt chiar foarte bune,deci cred ca cei pe care i-ati observat mancand aveau oaresce probleme cu dantura.Ma exprim in totala cunostinta de cauza,de ani de zile petrecem mai mult de jumatate din timp in mijlocul lor.
    Ce anume ti-a mai placut in Austria? Ati fost la Schonbrunn? Viena este superba,este nevoie de mult timp si energie ca sa vizitezi.
    Ei,una peste alta,eu empatizez cu tine si-s convinsa ca snitelele tale au fost mai bune decat ale lor! Asa!

    • 2 Doina
      Iunie 11, 2012 la 19:02

      Am vizitat domeniul de la Schonbrunn, a fost o experienta minunata. Chiar acolo, la bufetul de la intrare, unde noi ne-am retras un pic la umbra si la o bere, am vazut cum cei care au comandat snitel nu prea s-au descurcat. Intr-adevar, erau coreeni sau vietnamezi mai in varsta, probabil aveau probleme cu dantura sau nu s-au descurcat cu furculita si cutitul, ei fiind obisnuiti cu betisoarele. 🙂 Ne-am plimbat prin Viena, in Stephansplatz am nimerit in mijlocul unei sarbatori, Steffl Kirtag, am mancat carnaciori picanti si am baut bere rece. Ne-am mai plimbat prin oras, fara sa ne oprim undeva anume, dar in ultima zi am fost fascinati de Hundertwasser Village. Acolo ne-am plimbat mai mult de doua ore, nu ne mai venea sa plecam.
      Dar tot ce frumos se termina repede, si am ajuns din nou acasa, in mica Viena, cum se mai numeste Timisoara. Doar ca nu e mica, e chiar minuscula, nu se compara cu frumusetea, curatenia si aerul proaspat al Vienei. Abia astept sa il mai vizitam.
      Mi-au facut o pofta imensa de snitel, de aceea am facut mai multe portii. Am facut si varianta milaneza de snitel, fara faina. La fel de moale si fraged. 🙂

      • 3 Carla
        Iunie 12, 2012 la 08:36

        Drept sa spun,mie mi-e pofta de-un snitel de-a tau,mai degraba…de oricare.
        Da,e frumoasa Viena,ai ce sa vezi si sa vizitezi zile-ntregi,si la Graz e frumos.Dar cu mancarea,dupa mine,nu e ceva senzational.Mai au cofetariile de lux,in Viena…alta poveste.
        Da’ stii ceva? Ale noastre-s mai bune!
        Sa ai o zi frumoasa,Doina!

  2. Iunie 11, 2012 la 18:20

    Draga mea ,te invidiez pentru minunata vacanta pe care ai petrecut-o alaturi de familia ta minunata si in al doilea rand,carnea asta arata intr-un mare fel . 😀
    Sunt mai mult decat convinsa ca snitelul este „teribil” de gustos.:)
    O saptamana usoara !

  3. Iunie 25, 2012 la 11:20

    Pana acum nu am facut niciodata snitele din carne de vitel dar o sa incerc reteta ta. Suna interesant.


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 1,961,903 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te altor 3.201 urmăritori

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

Iunie 2012
L M M M V S D
« Mai   Iul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

