19
Iul
11

Tian de legume cu pui (reteta Turul Frantei Eurosport 2011)

O noua reteta din editia de anul acesta a Turului Frantei, de data aceasta din regiunea Montpellier: tian de legume. Eu l-am imbogatit cu un puisor, dar se poate face fara, e optional. A iesit perfect.

Ingrediente pentru 4 portii:

4 roşii mari
2 dovlecei verzi
2 dovlecei galbeni
2 vinete
2 ardei (kapia rosii)
2 căţei de usturoi
1 buchet de pătrunjel fin tocat
2 frunze de dafin
cimbru proaspăt
2 linguri de ulei de măsline
1 pui (~700 g) si cateva feliute de bacon  (optional)
sare şi piper

Preparare:

Preîncălziţi cuptorul. Se spală legumele şi se taie în felii subţiri. Vinetele se sărează şi se lasă 20 de minute să stea. Apoi se clătesc cu apă şi se pun rapid într-o cratiţă cu apă care fierbe. Se ţin două minute sau până se albesc.

Luaţi un vas pentru cuptor şi frecaţi-l cu un căţel de usturoi. Asezati in mijloc puiul bine condimentat si aranjaţi in jurul lui, pe rânduri, feliile de legume, alternând (roşie, vânătă, dovlecel galben, dovlecel verde, ardei) si feliile de bacon.

Adaugati 2 cani de apa fierbinte, 2 lingurite de otet balsamic (optional), apoi turnaţi ulei de măsline, presăraţi căţelul de usturoi tăiat fin, frunzele de dafin, cimbrul, sarea şi piperul. Acoperiţi cu un capac sau cu folie de aluminiu şi lăsaţi la cuptor între 20 şi 40 de minute (depinde cât de subţiri aţi tăiat legumele). Cu zece minute înainte de a fi gata mâncarea se poate adăuga brânză rasă sau smântână.

După ce scoateţi din cuptor, adăugaţi pătrunjelul tocat şi serviţi ca atare sau lângă o friptură (eu am avut puiul), eventual si cu orez. Pofta buna.


5 Responses to “Tian de legume cu pui (reteta Turul Frantei Eurosport 2011)”


  1. 1 dina
    Iulie 19, 2011 la 13:16

    Buna Doina,

    De ceva vreme tot te „vizitez” dar nu m-am abonat decat de putin timp.
    Am trait si eu in tinerete in Timisoara, am terminat Lic. Arte Plastice prom.1976, inca mai tin legatura cu colegii.
    Ti-am scris ca sa te felicit pentru blog.Acum traiesc in CAMPIA TURZII, jud.Cluj.

    O zi frumoasa in continuare,
    Dina Vasinca

    • 2 Doina
      Iulie 19, 2011 la 13:26

      Multumesc mult, Dina.
      Am fost colege de generatie, eu am terminat Lic.Arhitectura in 1887. Am fost de multe ori si la Arte Plastice, poate ne-am intalnit.🙂 Ma bucur ca iti place blogul. Am locuit si noi la Cluj aproape 3 ani, am trecut de multe ori prin Campia Turzii. Acum e mai bine la voi, aveti si autostrada, ceea ce noi nu avem.😀😀😀 Te astept pe blog, poate mai trecem prin Campia Turzii in drumul spre Cluj, unde avem multe rude, nasi, fini … Sper sa ne vedem.🙂
      Cu drag,
      Doina Varga

  2. 4 anana
    August 20, 2011 la 14:38

    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,dupa cum arata ,cred ca este nespus de gustoasa


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 1,933,692 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te altor 3,199 de urmăritori

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

Iulie 2011
L M M M V S D
« Iun   Oct »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

