19
Aug
10

Intalnirea gustoaselor de la Alba Iulia – prima zi (13 august 2010)

In sfarsit a venit ziua de vineri. Totul a fost pregatit de mai multe zile, bagajele au fost facute de mai multe zile, vremea frumoasa – un pic cam cald, dar nu ne-a deranjat prea mult. A venit Andi dupa noi, pe la 9, si ne-a dus la autogara. Am ajuns acolo cam devreme, dar noi eram nerabdatori sa plecam. Am luat biletele (acolo am aflat ca am fi beneficiat de reducere, daca am fi avut biletele cu noi – asta e, invatatura de minte pentru alta data) si am plecat. Drumul nu a fost foarte greu, aveam aer conditionat in masina, dar un pic obositor.

Si am ajuns la Alba Iulia. La autogara ne-a asteptat minunata noastra gazda, Anena – Mariana. Sa stiti ca am recunoscut-o imediat. Am coborat din autocar, ne-am imbratisat si ne-am urcat in masina. Pe drumul spre hotel Anena ne-a povestit ca mama ei este internata in spital, dar nu a vrut sa ne spuna inainte, ca sa nu facem griji. Acum este bine, a ajuns acasa, asa ca suntem mai linistiti. Si am ajuns la hotel.

La hotel totul era aranjat, camerele erau rezervate ( au aranjat Sidy si Vali o cazare convenabila la Hotelul Militar). Am facut un dusulet, am papat ceva, apoi am iesit sa ne intalnim cu un prieten le care il cunoastem de pe alte forumuri, Liviu, si cu nepotica lui, Ioana, careia toti ii spunem Puiul Mic.  Acum Puiul mic are si un fratior, barza i-a adus si un Pui Bebe. 🙂

Pe Nicu l-a daramat caldura si ne-am intors in camera. Noi stiam ca ne intalnim la ora 6, asa ca mai aveam putin timp sa facem un dus si sa ne odihnim. Pe la 6 fara un pic ne suna Sidy sa ne intrebe ce facem, ca ei au plecat de la 5 si ne asteapta la pensiune, la Ampoita. Norocul nostru ca Daniela si Ion inca nu au plecat si ne-au luat si pe noi. Cu noi a venit si tatal Anenei, domnul Victor Burde, un domn foarte simpatic, cu care am discutat multe pe drum si care ne-a aratat unde este pensiunea. Ulterior avea sa ne faca o surpriza placuta, dar toate la timpul lor. Si am ajuns la pensiune, la mama Luta. Acolo ne-am intalnit, in sfarsit toti, ne-am pupat, pe cei mai multi ii vedeam pentru prima data.

De la stanga la dreapta: Alina, Medi, eu, Gabi, Sidy si Vali, in fata Nicoleta, Silvioara si Anena, in spate Sandu (sotul Menucai), Mihai (fiul Deliei) si Delia, in fata Mari Scarlat si Menuca, apoi Mone (sotul lui Gabi), Ion si Daniela, iar jos Adrian si Andreea (sotul si fiica Anenei).

Pensiunea „Izvorul Muntelui – la mama Luta” este situata intr-un decor minunat. Vremea a tinut cu noi, intre timp s-a mai racorit un pic. Cateva imagini din pensiune:

Ne-am instalat la mese, in aer liber si am comandat. Noi am vrut sa incercam palinca, am auzit ca este foarte buna. Si nu ne-am inselat. O palinca buna si tare, eu i-am spus „puturoasa” pentru ca mirosea a tuica de casa. 🙂

Am comandat renumitele placinte pe lespede de la mama Luta. Preturile sunt convenabile, dupa cum va puteti convinge din lista de preturi.

Si a venit surpriza despre care v-am povestit mai sus. Tatal Anenei este poet, a scos recent un volum de poezii, Se roaga padurea, si ne-a oferit fiecarei gustoase cate un exemplar, cu dedicatie.

„Sunt muribundul ce plateste vama
Graunte de nisip in plaja lumii,
Marea-n talazuri sa-mi vindece rana
Sarata si sfanta, ca lacrima mumii …”

Domnul Burde este la masa, langa Adrian si Andreea.

In asteptarea placintelor, ne-am intins la discutii. Povesteam una-alta, ne mai mutam pe la mese … si placintele nu mai veneau. 🙂

Cu placintele e un pic de povestit. Am intrebat cat este o placinta, nu cat costa, cat de mare. Si mi-au spus ca este o placinta mai mare, taiata in 6. Eu am crezut ca voi primi o bucata din cele 6 si am comandat doua, una pentru mine si una pentru Nicu. Si de aceea am mai comandat si un platou taranesc, simplu. Si cand au venit, in sfarsit, placintele, am vazut ca de fapt o placinta este mare, taiata in 6 bucati. 😀

Campioana placintelor a fost Alina. Si-a comandat 4 (patru)!!! de mai multe feluri. Si le-a mancat aproape pe toate. 😀

Am mancat si noi placintele, Nicu mai putin, doar doua felii, restul le-am luat la pachet. In asteptarea platoului taranesc, am mai facut cateva instantanee. Anena si Andreea:

S-au perindat pe la mese o pisica neagra (si noi am avut mai multe) si a aparut un caine latos, probabil un ciobanesc mioritic. Saracul de el, nu stiu cum a suportat caldura, tot timpul era cu limba scoasa…

Intre timp s-a inserat, a venit si platoul taranesc, simplu, o combinatie interesanta, dar rosia nu mi-a placut, era cu gust de „carton”, cum ii spun eu, cred ca era din Turcia.

Cam asta a fost la Ampoita. O pensiune interesanta, intr-un decor minunat. Ar mai fi loc de imbunatatiri, am asteptat cam mult dupa comanda, dar am avut timp sa mai discutam, aveam multe de povestit. 😀 Preturile sunt accesibile, noi pentru 100 ml de palinca, 2 placinte cu branza sarata si marar, un platou taranesc si 2 beri Beck’s am platit 30 de lei.

Si cam asta a fost prima zi. La intoarcere, tot cu Daniela, Ion si domnul Burde am mers. Ce ne-a parut rau, mie si lui Nicu, a fost ca nu ne-am luat ramas bun de la Daniela si Ion. Au plecat a doua zi, dis de dimineata. Dar i-am inteles. Ii asteapta nunta copiilor la sfarsitul acestei saptamani. Stim cum este, si noi am trecut prin asta acum aproape un an. Casa de piatra mirilor si distractie placuta. Sper sa ne mai intalnim, dragi prieteni, avem multe rude in Cluj.

In urmatorul episod, ziua a doua. Ziua de nastere a Anenei, 14 august. Pana atunci, daca va face placere, urmariti un scurt rezumat video al zilei de vineri, 13 august.

Alba Iulia – prima zi (13 august)

9 Responses to “Intalnirea gustoaselor de la Alba Iulia – prima zi (13 august 2010)”


  1. August 19, 2010 la 17:22

    Draga Doina ma bucur sa citesc postarea ta si sa vad inca odata minunatele fotografii de la intalnire, astept cu nerabdare urmarea. Te pup !

  2. August 19, 2010 la 17:25

    si sa stii ceva, fiind oarecum vecini si auzindu-ti vocea pe filmulet si recunoscand accentul nostru banatean prin voi m-am simtit si eu alaturi de fete.

  3. August 19, 2010 la 18:20

    Foarte frumos povestit si poze tare frumoase.Sper sa ne mai intalnim si pe viitor.
    Va pup.

  4. August 19, 2010 la 20:55

    Diana, sa stii ca Doina are o voce tare calda care pe mine m-a gadilat placut la ureche.
    Doinita, frumos ai redat intalnirea noastra………….trebuie sa recunoasca tot poporul ca suntem cele mai gustoase si cele mai alese.
    Te pup pe tine si pe Nicu………….sunteti minunati.

    • 5 mariana scarlat
      August 19, 2010 la 21:51

      Cu fiecare poveste spusa de fete astept sa mai urmeze ceva, sa mai plecam impreuna sa vizitam ceva,sa ne mai odihnim intr-o poienita, sa va vad, sa va aud……
      Dar stiu ca asta nu mai e posibil decat peste un an.
      Va sarut si va imbratisez, dragii mei Doina si Nicu.

  5. August 21, 2010 la 00:28

    Ma emotionez citind si vazand pozele, totul frumos, sunt fericita ca v-am intalnit Doina si Nicu. Nu am sa uit cuvintele lui Nicu: sa-i pup pe Cristinuca si pe Radu din partea voastra, voi stiti ca ei sunt comorile noastre cele mai valoroase. Regret nespus ca nu am vb mai mult cu toata lumea, pt noi timpul a fost tare scurt, nu ne-am permis sa stam decat cateva ceasuri, motivul il cunoasteti, insa la viitoarea intalnire speram sa participam toate 3 zilele amandoi gustosii(adica eu si sotul, chiar daca nu are adresa pe sait, l-am castigat de partea noastra). Ne-am simtit extraordinar. Nicu ai un vizitator in plus la ,,Ganduri de noapte,, de saptamana viitoare, sotul meu fiind un mare microbist. Cu drag, Lenuta si Nelu.

  6. August 21, 2010 la 09:25

    frumoase poze ! sper ca la anul sa pot sa vin si eu la intalnirea gustoaselor.

  7. Aprilie 27, 2011 la 05:58

    Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2,070,552 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te altor 3.208 urmăritori

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

August 2010
L M M M V S D
« Iul   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

