14
Mar
10

Tort de ciocolata cu blat de caise

Timp de preparare:
1 ora 40 minute

Ingrediente:
5-6 oua
350-400 g faina
400 g gem de caise
50 g nuca macinata
20 g stafide brune
2 lingurite esenta de rom
1 plic zahar vanilat
1 si 1/2 plic praf de copt
50 ml ulei
500 g ciocolata alba
250 g ciocolata menaj amaruie
4 linguri lapte praf
2-3 lingurite miere
coloranti bio de fructe (rosu din visine, albastru din porumbe)
2 lingurite ness (50 ml cafea sau compot) pentru insiropat.
4-5 linguri gem de capsuni
bombonele, drageuri, perlute, etc. pentru decor

Mod de preparare: Puneti intr-un castron gemul, 3-4 galbenusuri, praful de copt stins cu putina zeama de lamaie sau otet, zaharul vanilat si uleiul. Omogenizati cu telul si adaugati faina amestecand pana ce compozitia devine omogena. Bateti spuma albusurile si amestecati-le usor cu aceasta compozitie, incorporand stafidele si nuca macinata.

Rasturnati compozitia in forma de copt unsa si tapetata cu faina si dati la cuptorul preincalzit la ~180 g (foc mediu) pentru 40-45 minute. Daca observati ca se arde putin deasupra acoperiti cu un capac, eventual dati focul putin mai mic.

Intre timp preparati doua creme de ciocolata: puneti in bain marie 250 g ciocolata alba iar cand se topeste luati vasul de pe oala cu apa clocotita si amestecati-o cu telul, cu un ou intreg, pana se omogenizeaza. Procedati la fel si cu ciocolata amaruie. Dupa ce s-a copt blatul lasati-l putin la racorit, scoateti-l din forma si taiati-l in trei.

Puneti o felie de blat pe platou, insiropati cu putina cafea, ness sau compot, ungeti-o cu una din creme, suprapuneti a doua felie de blat, insiropati si ungeti cu gem, cu crema a doua, apoi acoperiti cu ultima felie de blat. Pastrati 2-3 linguri din crema amaruie pentru marginea tortului. Puneti in bain marie ciocolata alba ramasa cu 4 linguri de apa. Cand se topeste omogenizati si turnati aceasta glazura de ciocolata peste tort, doar deasupra.

Amestecati laptele praf cu mierea pana obtineti un amestec omogen. Impartiti acest fondant in trei parti, apoi framantati fiecare parte cu cateva picaturi de colorant rosu, albastru, in cantitati diferite, pentru a obtine diferite nuante. Cu mana putin unsa formati diferite petale, fundite, bilute de diferite culori cu care decorati tortul dupa imaginatia dumneavoastra. Pentru ornat puteti folosi si bombonele, perlute, drageuri, etc.

Imbracati marginea tortului cu ciocolata neagra ramasa si dati-l la rece.

Am preparat acest tort pentru Andrei, de ziua lui de nastere. Puteti vedea cateva din fazele de preparare in filmuletul de mai jos.

Pe marginea tortului puteti sa mai puneti nuca macinata, bombonele sau putina glazura alba in care adaugati cateva picaturi de colorant cu care sa faceti diferite modele.

9 Responses to “Tort de ciocolata cu blat de caise”


  1. 1 mariana scarlat
    Martie 14, 2010 la 15:48

    Tare bun si frumos, tortul lui Andrei!

  2. Martie 15, 2010 la 11:58

    imi place mult cum l-ai ornat !La multi ani Andrei!

  3. 5 flori de piatra
    Martie 15, 2010 la 13:29

    Original!
    Nu stiu sa spun care este mai frumos ornat, oricum felicitarile mele!

  4. 6 flori de piatra
    Martie 15, 2010 la 13:43

    La multi ani pentru Andrei!

  5. 8 susu
    Iunie 16, 2010 la 10:29

    Sunt super blaturile tale cu gem Doina. Am facut si eu un tort la fel numai ca am pus mai putina faina si tot mi-a iesit cam tare, batos dar la gust a fost super bun. Data viitoare am sa pun si mai putina faina, mi se pare cam mult 400 de g. Sunt minunate retetele tale. Cand am sa am mai mult timp am sa le vizionez pe toate.

    • 9 Doina
      Iunie 17, 2010 la 12:08

      Cantitatea de faina depinde de cat de mari sunt ouale, cat si de consistenta gemului. Daca este mai „curgator” (moale, lichid), pui putin mai multa faina, daca e mai vartos pui intre 250-300 g. Consistenta aluatului o apreciezi singura. Daca faci de mai multe ori blatul cu gem, o sa-ti iasa la fix.
      Gemul de bobite de soc l-am facut eu acasa, e mult de bibilit pana iei bobitele de pe inflorescente si mi-a iesit mai siropos, de aceea am pus mai multa faina.


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2,084,484 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te altor 3.206 urmăritori

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

Martie 2010
L M M M V S D
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

