03
Feb
10

Taitei de casa cu masina de taitei

Timp de preparare:
25 minute

Ingrediente:
2 oua
500 g faina
1 lingura ulei
1/2 lingurita sare

Mod de preparare:
Puneti intr-un castron 400 g de faina alba, faceti la mijloc o adancitura in care puneti ouale, uleiul si sarea. Uleiul se adauga pentru ca aluatul sa nu se lipeasca de masina de taitei.

Se lasa cateva minute pentru ca galbenusurile sa-si intensifice culoarea. Adaugati doua masuri de apa (coaja de la jumatate de ou se umple cu apa). Incepeti sa amestecati cu o furculita incorporand treptat faina.

Cand devine aluatul mai vartos, bagati mana in castron si framantati pana se incorporeaza toata faina. Presarati masa de lucru cu faina si framantati in continuare pana ce aluatul devine foarte tare si nu se mai lipeste de mana sau de masa. Taiati aluatul in 2-3 bucati, pentru ca vor iesi mai multe foi.

Pudrati din nou masa cu faina si incepeti sa intindeti foile de taitei. Pentru ca aluatul este elastic nu se va intinde de la inceput foarte subtire.

Pentru a subtia bine foaia trebuie rulata pe facalet putin cate putin, apasand cu mainile si tragand spre marginile facaletului pana terminati de rulat toata foia. Repetati operatiunea de trei-patru ori, intorcand mereu foaia pe cealalta parte. Taiati-o in fasii mai late cat sa incapa in masina de taitei.

Fasiile nu trebuie lasate la uscat pentru ca nu se vor lipi. Introduceti pe rand fasiile prin fanta de taiere, dupa ce incep sa iasa taiteii, bagati mana sub ei ridicandu-i. Puteti sa ii puneti direct in supa care clocoteste, in apa clocotita sau sa ii intindeti la uscat.

Daca doriti sa-i faceti mai scurti, taiati fasiile in bucati de lungimea dorita. Puneti-i la uscat cat mai rasfirati, ca sa nu se lipeasca si intoarceti-i pe cealalta parte cand s-au uscat putin deasupra.

16 Răspunsuri to “Taitei de casa cu masina de taitei”


  1. 1 mariana scarlat
    februarie 5, 2010 la 00:11

    Doina, vin la tine să mă înveţi să fac tăiţei!

  2. ianuarie 23, 2011 la 00:56

    Tare faini sunt, am si eu masina dar nu am facut niciodata, bine zice mari sa ne inveti ca venim la voi.

  3. 4 miluka
    februarie 12, 2011 la 19:59

    Am si eu aparat de facut taitei,dar nu-mi place cum ies,au o forma prea grosolana si se lipesc intre ei
    O FI VREUN SECRET PE CARE EU NU-L stiu?daca cinrva are vreo idee m-as bucura………

    • 5 Doina
      februarie 13, 2011 la 12:19

      E un secret: putin ulei in aluat, iar dupa ce-l intinzi sa lasi fasiile se zvante putin. In timp ce tai taiteii tragi putin de fasie casa se mai intinda, cum vezi in filmare.

  4. 6 Cealaltă Ancuţă
    februarie 13, 2011 la 11:03

    Eu nu am maşină de tăieţei dar îi tai cu cuţitul, îi rulez şi-i tai pe secţiune. Sunt într-adevăr muuult mai buni.

  5. 8 Ramo
    iunie 17, 2011 la 14:16

    Ma intereseaza ce fel de masina folositi? Nume si model – daca se poate. De unde se poate cumpara una? Multumesc si spor la bucate cat mai gustoase :)

  6. 9 Diana
    septembrie 22, 2011 la 10:52

    eu stim reteta doar asa:1kg faina
    10 oua intregi+1 galbenus batute putin cu sare
    si atat.cred ca e bine sa pun putin ulei ca sa nu ma mai necajasca la intins.multumim Doina.

  7. 10 LIUBITA MERCSAK
    octombrie 24, 2011 la 04:48

    As dori sa cumpar si eu o masina de facut taiteti de aceea cum o aveti dumneavoastra scrieti-mi numele si modelu sau de unde o pot orderi va rog frumos de mult caut o masina asa de simpla.

    • 11 Doina
      octombrie 26, 2011 la 19:20

      Este ruseasca, de fapt sovietica, a fost cumparata de mama mea de la talcioc, inainte de revolutie. Acum nu stiu unde s-ar mai putea lua. Imi pare rau.

      • 12 Mariana Motilica
        decembrie 14, 2012 la 16:07

        Buna ziua, am ajuns intamplator pe sirul dvs si va felicit pentru el.Am o mare rugaminte in ceea ce priveste masina aceasta ruseasca.Eu am la fel, dar din pacate este inutilizabile deoarece cele doua valturi sunt prea apropiate ca nu intra nici o foaie de hartie dar o foaie de aluat.Am apelat la un mester sa incerce sa le departeze dar i-a fost frica ca o strica.Va rog frumos, dupa ce se scoate capac, astfel ca sa poata intra foaia de aluat.Va multumesc foarte mult daca mi-ati putea raspundeul de plastic alb, pe partile laterale descrieti-mi ce parti componente sunt sau daca ati putea sa imi trimiteti fotografii cu aceste parti laterale as putea sa imi dau seama daca nu cumva lipseste ceva sau poate stiti dvs cum se regleaza spatiul dintre cei doi cilindri.Va multumesc foarte mult pentru timpul acordat, Mariana

  8. 13 Coni
    martie 13, 2012 la 12:52

    Am incercat dar nu se incorporeaza toata faina. Pentru a framanta toata faina am dublat ouale adica la 400 gr faina am pus 4oua, 4 jumatati de coaja de ou pline cu apa si 2 linguri ulei. Masina mea este de tip nou. Trebuie uscta putin foaia pentru a nu se lipi taieteii. Asa mi-au iesit buni.

    • 14 Doina
      martie 13, 2012 la 13:05

      Da, depinde si de faina si de cat de mari sunt ouale. Eu am framantat si am insistat sa imi intre toata faina, aluatul mi-a iesit tare si nu a trebuit il las la uscat. Daca iti mai ramane faina, nu-i bai. Totusi, din 4 oua cred ca ies foarte multi taitei. De obicei, eu fac dintr-un singur ou si imediat ce i-am taiat ii si pun la fiert.

  9. 15 clauhappy
    aprilie 3, 2013 la 13:40

    Buna ziua,
    Par foarte buni taiteii. Ma intereseaza daca se pot face taitei de casa din faina integrala ? ati incercat ?

  10. 16 stela
    ianuarie 29, 2014 la 07:16

    eu am luat-o din Selgros masina de taitei


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Arta culinara Doina

Blogul meu a primit

  • 1,446,896 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Join 1,466 other followers

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

februarie 2010
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Ian   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,466 other followers

