05
Aug
09

Friptura de curcan cu vin la tava

Timp de preparare:
2 ore si 15 minute (complexitate medie)

Ingrediente:

  • 1 pulpa superioara de curcan (1,2-1,5 kg)
  • 1 ceapa
  • 1 ardei gras rosu, 1 peperoni nu prea iute
  • 1 capatana de usturoi
  • 2 pahare de vin rosu
  • 1 crenguta de cimbru
  • 1 rosie, 1 dovlecel mic
  • cateva fire de patrunjel, cateva frunze de spanac sau loboda
  • sare, piper, cimbru, paprika
  • 2 cuburi/lingurite concentrat de pui

Mod de preparare:
Se spala carnea, se zvanta si se condimenteaza cu paprika, concentrat, sare, piper, cimbru, apoi se unge cu 2 linguri de ulei si se lasa cel putin 15-20 de minute.

Intr-o cratita se pune uleiul la incins, apoi se prajeste pulpa pe ambele parti cateva minute si se adauga ceapa taiata mare, ardeiul rosu fasiute, crenguta de cimbru, rosia taiata mare, 1 pahar de vin rosu si 750 ml apa clocotita. Se fierbe la foc mic, intorcand-o din cand in cand de pe o parte pe alta, cam 1 ora pana e aproape moale.

Intr-o tava mai inalta puneti pulpa si ce mai este in cratita, adaugati inca un pahar de vin rosu, frunzele de spanac sau loboda, usturoiul zdrobit putin cu latul cutitului si dovlecelul taiat bucati mai mari. Dregeti gustul de sare, piper, paprika, cimbru si dati la cuptorul preincalzit, la foc mediu, inca 45 de minute, stropind-o din cand in cand cu sosul din tava. Ca sa se rumeneasca frumos pe ambele parti, intoarceti-o de pe o parte pe alta de cel putin 2 ori.

Cand carnea este foarte moale si frumos rumenita este gata. Asezati-o pe un platou taiat felii cu legumele si sosul din tava.

Decorati cu patrunjel si fasiutele de ardei rosu din tava. Pofta buna.


20 Responses to “Friptura de curcan cu vin la tava”


  1. 1 Silvia
    August 6, 2009 la 21:27

    Felicitari,arata foarte apetisant.

  2. 2 Doina
    August 7, 2009 la 10:56

    Multumesc. Ma bucur ca iti place.🙂

  3. Noiembrie 24, 2009 la 04:24

    Maine incerc reteta ta si sper sa iasa si la New York tot asa de bine si de apetisanta cum ti-a iesit tie.
    Multumesc si sa auzim numai de bine,

    Petre

  4. Noiembrie 26, 2009 la 22:40

    Daca citesti retetele te saturi.Eu gatesc dupa pofta si posibilitatlile momentului Si dupa gust

  5. Noiembrie 26, 2009 la 22:41

    De ce trebuie aprobat comentariul meu?Eu nu doresc aprobare,v-o dau voua

    • 8 Doina
      Noiembrie 27, 2009 la 14:16

      Comentariul trebuie aprobat ca masura de siguranta. Sunt unii care vin sa injure sau sa-si bata joc. Nu trebuie sa te superi. De acum incolo poti posta fara probleme.🙂

  6. 9 FLORIN
    Decembrie 25, 2009 la 09:20

    Arata super…in 3 ore sper sa am si eu asa ceva in farfurie……
    Craciun Fericit……

  7. Februarie 3, 2010 la 01:42

    curcanul imi place foarte mult si cred ca si reteta asta e buna,cel putin dupa prezentare.sigur am s-o incerc.si am sa te anunt cand o comit.am si eu niste aripi de curcan,partea carnoasa ,dar l-am programat altfel,e deja la marinat pana maine,abia maine il voi gati .

  8. 11 mioara
    Ianuarie 23, 2011 la 15:35

    interesanta,eu am colaborat putin cu reteta ta si a iesit o minunatie dupa anul nou.ca de revelion toata lumea e satula de diverse aperitive, si friptura nu are asa ce mare cautare asa ca am facut-o mai tarziu si a fost excelenta,

  9. 12 Cealaltă Ancuţă
    Februarie 12, 2011 la 19:36

    Buna Doina, am furat si eu niste idei de la tine, acum il bag la cuptor si vad ce o sa iasa. Numai bine!
    P.S. Arata foarte bine.

  10. Noiembrie 24, 2011 la 18:14

    INTERESANTA RETETA!SIMBATA O FAC SI EU! MULTUMESC MULT!

  11. 14 loredana pahome
    Decembrie 23, 2011 la 23:55

    vreau sa fac si eu friptura de craciun si sper sa imi placa cum va iesi. maine iti voi spune

  12. 16 loredana pahome
    Decembrie 24, 2011 la 14:24

    apropo este exelenta mancarea.am reusit sa o fac criminala


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 1,935,454 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te altor 3,199 de urmăritori

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

August 2009
L M M M V S D
« Iul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

