20
Dec
07

Remember ’89 – Timisoara oras liber

16 decembrie 1989. Timisoara. Noi ne pregateam de Craciun. A venit mama la noi sa facem saloane (bomboane de pom). S-a facut seara, am condus-o acasa cu masina si a venit si Andrei. Cand am ajuns in centru, la Continental, nu stiam ce se intampla. Nu mergeau semafoarele, tramvaiele, doar lume multa. M-am strecurat cu masina pe langa multime si atunci a fost prima data cand m-am bucurat ca ma injura cineva: Du-te-n … mai incolo, nu vezi ca e REVOLUTIE !!!! Si am auzit scandarile: Jos Ceausescu ! Jos comunismul ! Asa am luat eu contact cu Revolutia. Cu o injuratura.
Nici nu stiu cum am ajuns la mama, parca eram in transa. Tremuram tot. M-am intors pe alt drum si m-am pomenit cantand Desteapta-te ROMANE !
In 17, 18, 19 a fost prapad. In 20 Timisoara s-a declarat oras liber de comunism. Piata Operei era plina ochi si venea lume incontinuu. Nu ne cunosteam dar parca ne stiam de cand lumea, ne imbratisam si, cel mai important, nu ne mai era frica. La un moment dat a aparut un preot, am ingenuncheat cu fata spre Catedrala si am rostit impreuna Tatal Nostru. Apoi, minute in sir am scandat: Exista DUMNEZEU ! Exista DUMNEZEU !
Asemenea clipe nu le poti uita niciodata. Remember `89.

Astazi e 20 decembrie 2007. Se implinesc 18 ani de libertate. S-au schimbat unele lucruri, putine in bine si multe in rau, in special viata celor mai multi dintre noi.


7 Responses to “Remember ’89 – Timisoara oras liber”


  1. 1 alexscl
    Ianuarie 4, 2008 la 19:55

    Frate,sa iti spun sincer,eu nu prea cred in miracolul din 89.A fost totul o mascarada planificata de Iliescu,Securitate si oameni cu functii mari in stat atunci.

  2. 2 mariana scarlat
    Decembrie 17, 2009 la 20:15

    Tu ce crezi, Nicu? A fost revoluţie sau mascaradă?

  3. 4 aurora
    Decembrie 17, 2009 la 20:50

    Astazi este ziua mea! Si in 17 decembrie 1989, era sambata, era ziua mea si au venit niste prieteni. De la ei am aflat de „Timisoara”, aflasera de la Europa Libera, dar nu stiam prea multe. O clega de servici avea fratele cu familia, cumnatul cu familia… erau disperati, nu stiau nimic de ei, nu puteau lua legatura cu ei.
    A fost revolutie, cel putin din respect pentru cei care au fost acolo in strada,
    care au murit sau au tremurat acolo, de teama sau de exaltare, pentru oamenii, copii sau maturi,
    care au trait zilele acelea de emotie si speranta.
    Indiferent ce a fost, indiferent ce a urmat, indiscutabil e mai bine, poate nu att de bine
    cat am visat, poate nu acel bine la care am sperat.
    Dar daca avem respect pentru oameni, pentru ce am trait atunci, sa nu le aruncam in fata
    „mascarada”… nu merita cei care au murit, cei care isi poarta suferinta inca.

    La Multi Ani, Timisoara!

  4. 6 lumi
    Decembrie 17, 2009 la 21:03

    A fost o revolutie in care au cazut victime tineri nevinovati!
    E neloial pentru parintii si sotiile celor care au murit sa spunem vorbe goale
    Jos palaria Timisoara! Cinste si amintire vesnica si pentru cei din Bucuresti!
    Rusine pentru cei care au profitat de curajul acestora!


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 1,961,903 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te altor 3.201 urmăritori

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

Decembrie 2007
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

