Arhivă pentru 7 octombrie 2011

07
oct.
11

Cornulete pufoase cu cacao si vanilie

Am avut musafiri de ziua mea si am incercat o reteta noua de cornulete, pe care am primit-o de la prietena mea, Alina.

Cu tot cu crescutul aluatului, va ia cam doua ore si jumatate si obtineti 64 de cornulete, folosind urmatoarele ingrediente:

  • 500-550 g faina alba
  • 250 ml lapte caldut (1 cana – pe care am folosit-o ca masura)
  • 1 praf de sare
  • drojdie cat o nuca (1 cubulet)
  • 3/4 cana ulei
  • 2 oua
  • 1 1/2 cana zahar
  • 1 plic zahar vanilat
  • 5 ml esenta de rom
  • 2-3 linguri cacao
  • 2-3 linguri cocos/nuca macinata

Puneti laptele caldut intr-un lighean, adaugati drojdia, sarea, o lingurita rasa de zahar, amestecati cu mana pana se dizolva. Presarati deasupra cam o lingurita de faina, fara sa mai amestecati si lasati la crescut, la cald, ligheanul acoperit, aproximativ 15-20 de minute. Adaugati ouale, laptele, uleiul si incepeti sa incorporati faina.

 

 

 

 

 

 

 

Framantati bine aluatul pana se desprinde de maini si de pe lighean. Veti obtine un aluat elastic si vartos. Puneti-l la crescut la cald, cam 40-45 de minute. Eu l-am pus pe usa deschisa a cuptorului, pentru ca oricum acesta trebuie preincalzit, si am acoperit cu o fata de masa, ca sa mentina caldura.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dupa ce a crescut aluatul, impartiti-l in doua, iar in jumatate incorporati cacaua. Formati doua suluri egale si impartiti-l pe fiecare in cate 8 bucati. Veti obtine 8 bilute albe si 8 bilute negre. Luati cate o biluta alba si una neagra, intindeti doua foi rotunde cam de 22-23 cm diametru, pe o planseta presarata cu putina faina si suprapuneti-le.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taiati apoi foile in cate opt bucati (ca in figura), apoi rulati fiecare cornulet, nu prea strans, incepand de pe latura lunga pana la varf. Le puteti rula diferit, unele cu partea alba si celelalte cu partea maro in afara. Puteti pune in mijloc cate un miez de nuca, cubulet de rahat, stafide, etc. Eu le-am facut simple. Repetati operatia cu toate bilutele si puneti cornuletele, usor curbate, intr-o tava unsa si tapetata cu faina.

 

 

 

 

 

 

 

Mi-au iesit doua tavi. Dati tava la cuptorul preincalzit, la foc mediu, cam 30-35 de minute. In timp ce se coc, puneti la fiert zaharul ramas cu 2 cani de apa, esenta de rom si zaharul vanilat, pana se dizolva complet zaharul. Dupa ce s-au copt cornuletele introduceti-le pe rand in sirop, cate un minut fiecare, apoi le asezati pe o tava si le presarati cu nuca macinata sau cocos.

 

 

 

 

 

 

 

Se pastreaza proaspete si pufoase 3-4 zile, daca mai raman, bineinteles. 🙂 Daca vreti sa fie mai mari, le taiati doar in patru. Vor iesi mari, cam ca un croissant.




Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Concurs de pronosticuri intre prieteni

Blogul meu a primit

  • 2.370.972 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Alătură-te celorlalți 3.341 de abonați.

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

octombrie 2011
L M M J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina