10
Feb
11

Sunca de casa

Daca poti sa o faci in casa, este mult mai buna, stii ce ai pus acolo si iesi cu pretul la jumatate, fata de cea de cumparat. Si n-are E-uri.

IMG_0020

La timpul de preparare ce sa va spun, aveti nevoie de muuuuultaaaa rabdare pentru bunatatea asta. Minim o luna. Eu am folosit:

  • 2 sunculite intregi (~8 kg)
  • 800 g sare grunjoasa (cam 100 g/kg carne)
  • 2 capatani de usturoi
  • 2 linguri boia

Curatati si zdrobiti usturoiul, iar cu pasta obtinuta frecati bine suncile pe toate partile, apoi puneti-le intr-o oala mai mare si adaugati sarea grunjoasa, dedesubt si deasupra, peste tot.

O data la 2-3 zile intoarceti sunculitele de pe o parte pe alta, iar pe cea de dedesubt o puneti deasupra. Repetati aceasta operatiune timp de doua saptamani. Cu o zi-doua inainte de a le scoate din saramura, presarati-le bine cu boia pe toate partile.

Nu va speriati ca este multa sare, carnea isi ia doar cata sare ii trebuie. Dupa 2 saptamani scoateti sunculitele din saramaura si spalati-le cu apa calduta, apoi agatati-le cu carlige sau cu o sfoara pe o bara la vant, la aer (in curte, pe balcon sau in fata unei ferestre deschise) ca sa se zvante 3-4 zile. N-o sa inghete sunca pentru ca este sarata. :)

Duceti sunculitele la afumat unde vor sta cel putin 2 saptamani la fum de fag. Vor mai scadea putin in greutate, dar vor castiga mult in gust si aroma.

Cum am ajuns cu sunculitele acasa, dupa ce am scapat de toti cainii care se tineau dupa mine, nu m-am putut abtine sa nu tai  cateva feliute de “degustare”. Yummi-yummi. Nebuneala curata. Le-am pus la aer in camara. Vor fi bune si la vara.

5 Responses to “Sunca de casa”


  1. 1 Dya
    februarie 10, 2011 la 16:38

    Arata atat de bine! Cu siguranta voi incerca si eu!

  2. 2 Mihaela
    februarie 12, 2011 la 21:55

    Nu aveti cuprins? Cum pot cauta o anumita reteta, de tort sau de prajituri de ex?

  3. februarie 14, 2011 la 22:49

    arata grozav,mai greu e cu afumatoarea.

  4. 4 Claudia
    ianuarie 11, 2013 la 10:39

    procedeul este gresit: carnea se tine in sare 7 zile, se usuca 2 sapatamani si se afuma 1 zii cel mult 2, reteta ta e pura fabulatie

    • 5 Doina
      ianuarie 11, 2013 la 11:38

      Noi am consumat cu mare placere aceasta “fabulatie”, pana vara tarziu. Fiecare o face cum stie. Cu reteta mea nu am dat gres niciodata. Tu poti sa o faci dupa reteta ta, nu te opreste nimeni.


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Arta culinara Doina

Blogul meu a primit

  • 1,531,817 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Join 1,471 other followers

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

februarie 2011
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Ian   Mar »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,471 other followers

