03
Ian
11

Pateuri cu branza (din foietaj)

De obicei preparam aluatul in casa, dar am ramas placut surprinsa de cat de bine mi-au iesit din aluat de foietaj congelat.

Pateurile sunt gata in 1 ora din urmatoarele ingrediente:

Pentru 20 de bucati:

  • 400 g aluat de foietaj
  • 100 g branza telemea sarata sau feta
  • 2 galbenusuri
  • optional cateva seminte de susan

Aluatul se decongeleaza, lasandu-l in frigider de seara pana dimineata. Nu se decongeleaza fortat, folosind surse de caldura sau cuptor cu microunde. Cand il taiati, trebuie sa folositi un cutit incins pe flacara aragazului. Este bine sa aveti un cutit special pentru trebusoara asta pe care sa-l pastrati si pentru alta data.

Cu acest aluat se pot prepara si pateuri cu cascaval, ciuperci sau pateuri dulci cu gem, marmelada, nuci, rahat, etc.

Desfasurati aluatul de foietaj pe masa de lucru. Puteti pudra masa cu putina faina. Taiati aluatul in 20 de patratele, cu cutitul fierbinte. Dati branza pe razatoarea mare sau zdrobiti-o cu furculita si amestecati-o cu un galbenus de ou. Puneti pe fiecare patratica de aluat cate o lingurita nu prea plina de compozitie, apoi indoiti pateurile formand triunghiuri, fara sa apasati prea tare.

De obicei nu se unge tava, dar mi-a iesit mai bine cand am “sters-o” cu hartia de la unt sau margarina. Asezati pateurile nu prea inghesuite, pentru ca mai cresc. Crestati deasupra fiecare pateu, de 2-3 ori, cu cutitul fierbinte. Vor arata mai bine si umplutura are loc sa iasa putin deasupra, fara sa se scurga pe margini. Dati tava la cuptorul preincalzit, la 200-220 grade Celsius pentru 35-40 de minute. Cam cu 5 minute inainte de a fi gata, ungeti-le cu o pensula cu galbenusul de ou amestecat cu 2 linguri de apa si eventual presarati-le cu susan.

Sunt bune si calde si reci. Au fost nemaipomenite, dar s-au terminat prea repede. Trebuie sa mai fac o tura. Pofta buna.

16 Responses to “Pateuri cu branza (din foietaj)”


  1. 1 dida
    martie 31, 2011 la 20:10

    ai pus cumva si cascaval?:D

  2. iunie 10, 2011 la 19:02

    Ce bine arata! Cred ca astazi voi face si eu!!! Multumim pentru reteta! ;)

  3. iunie 11, 2011 la 18:57

    Sa stii ca am facut pateuri asa cum ai scris tu in reteta… Le-am terminat acum 2 ore si au iesit super bune… Eu le-am uns cu ou deausprea si am presarat susan… Merci de idee! Mult succes in continuare! ;)

  4. 6 Vio
    septembrie 10, 2011 la 19:43

    Daca le ung cu ou de la bun inceput.. are ceva? sau se arde oul prea tare?

    Si presupun ca pot pune si alte umpluturi.. cum ar fi gem, mere… sau poate nuca amestecata cu ciocolata?

    • 7 Doina
      septembrie 15, 2011 la 13:41

      Se arde oul prea tare, par rumenite, dar de fapt sunt necoapte, si nici nu cresc asa bine.
      Am si scris ca pot fi umplute cu orice. Mai am pe blog si alte retete cu tot felul de umpluturi.

  5. ianuarie 27, 2012 la 21:11

    este foarte buna
    mmmmmmmmmmmmmmm

  6. 10 ungureanu mariana
    martie 25, 2012 la 12:39

    super am facut si cu mere

  7. 12 Amalia
    octombrie 8, 2012 la 18:38

    Sunt foarte bune, eu am facut triunghiuri, dar si pachetele….din pacate pachetelele s-au desfacut. Eu am facut cu branza de casa afumata amestecata cu 3 linguri de smantana. Data viitoare am sa pun si marar. Multumesc de reteta. Tin sa precizez ca sunt incepatoare in ale coptului… :)

  8. 13 Monika
    noiembrie 24, 2012 la 23:59

    MULTUMESC pentru reteta…miine am sa incerc!

  9. 14 roxana daiana
    decembrie 29, 2012 la 12:00

    este foarte bun mi-ai facut pofta

  10. mai 25, 2013 la 16:16

    eu am facut din aluat frantuzeasc congelat,ce bun a iesit ca la patiserie,am pus si un ou deasupra.

  11. octombrie 8, 2013 la 16:41

    Am sa le inkerk sh eo k miai fkt pofta


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Arta culinara Doina

Blogul meu a primit

  • 1,532,624 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Join 1,471 other followers

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

ianuarie 2011
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Dec   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,471 other followers

