19
Noi
10

Curcan umplut la cuptor (Thanksgiving Day Turkey Recipe)

Daca tot importam sarbatori de toate felurile, gen Haloween sau Valentine’s Day, m-am gandit sa prepar un curcan umplut pentru Thanksgiving Day, care va fi anul acesta in 25 noiembrie.

Mie mi-a luat 4 ore, depinde de cat de mare sau de batran este curcanul. Am folosit urmatoarele ingrediente:

  • 1 curcan de 4 kg
  • 1 ceapa
  • 1 telina (500 g)
  • 2 ardei grasi/kapia rosii
  • 2 peperoni
  • 1 cutie ciuperci (400 g) sau ciuperci proaspete (250 g)
  • 3 oua (2 fierte tari, unul crud)
  • 200 g costita afumata
  • 1 legatura patrunjel/frunze de telina
  • 1-2 mere
  • 2 felii de paine (2 linguri pesmet)
  • 3 linguri orez
  • 50 g stafide
  • 200 ml vin rosu
  • 1 lingura otet balsamic
  • 5-6 catei de usturoi
  • 2-3 felii de lamaie
  • 2 lingurite baza pentru mancaruri
  • 4-5 foi de dafin
  • 20 ml ulei
  • 3 linguri ketchup
  • oregano, cimbru, piper, sare dupa gust

Curcanul se frige mai greu, asa ca m-am gandit sa il fierb putin inainte, intreg, si m-am ales si cu o super supa. :) Se spala bine curcanul, se indeparteaza gatul, plamanii si grasimea de la tartita. Puneti-l la fiert intreg intr-o oala mai mare, in apa cat sa-l acopere cu cativa cm, impreuna cu putina sare,  ceapa si 150 g telina. Lasati sa fiarba la foc mic, cu capac, intre 30 de minute si o ora, ca sa fie fiert cam pe jumatate.

Scoateti curcanul si asezati-l intr-o tava mai inaltuta, condimentati-l pe dinafara si pe dinauntru si preparati apoi umplutura: puneti intr-un castron ceapa si telina cu care a fiert, ciupercile scurse de zeama (sau spalate si tocate, daca sunt proaspete), jumatate din stafide, ouale fierte, curatate si taiate bucati, verdeata tocata, painea inmuiata si stoarsa (pesmet), oul crud, 50 g costita taiata bucati mai mici, orezul, baza pentru mancaruri, condimente, sare, piper dupa gust si cateva feliute de peperoni. Amestecati-le, nu prea mult, si umpleti bine curcanul.

Acoperiti curcanul cu feliute de costita, fasii de ardei rosu, verdeata, turnati deasupra ulei, apoi infasurati partea cu umplutura in folie de aluminiu. Turnati in tava cam 1,5 litri din zeama in care a fiert si acoperiti totul cu 2 fasii de folie de aluminiu pe care le inchideti cu grija, astfel incat sa nu atinga curcanul. Dati tava la cuptorul preincalzit pentru o ora.

Scoateti curcanul din cuptor, indepartati folia si mai dichisiti-l putin: adaugati vinul, otetul balsamic, foile de dafin, cateii de usturoi (intregi, necuratati, zdrobiti putin cu latul cutitului), cateva boabe de ienibahar, ungeti cu ketchup, merele necuratate si taiate, fara casuta cu seminte, feliile de lamaie, stafidele ramase, restul de telina taiata felii mai grosute, fasiile de ardei rosu ramase, verdeata si dati din nou tava la cuptor pentru inca 1,5-2,5 ore, pana ce carnea devine moale si se rumeneste frumos.

In timpul in care friptura se desavarseste, stropiti tot timpul (din 15 in 15 minute) curcanul cu sos din tava, ca sa nu cumva sa se usuce prea tare. Cand este moale, rumenit si miroase de iti ia mintile, este gata. Asezati pe un platou curcanul intreg, pe langa garnitura din tava si stropiti din belsug cu sosul ramas. Cand serviti, taiati fasii de piept si pulpa, scoateti cate o lingura buna de umplutura si asezati-o langa carne, mai adaugati si cateva felii de mar, telina, ardei, stropiti cu sos. O nebunie.

Decorati cu fasiute de castravete murat, peperoni, verdeata, etc. Pofta buna. O sa ma pomeniti. Happy Thanksgiving Day.

22 Responses to “Curcan umplut la cuptor (Thanksgiving Day Turkey Recipe)”


  1. noiembrie 19, 2010 la 19:59

    Arata minunat curcanul, Doina! Si fata mea vrea sa organizam o mica petrecere de thanksgiving, chiar am discutat ca din traditiile americane asta este in mod cert cea mai frumoasa, cu toate ca romanii au adoptat mai degraba halloween-ul. Iti multumesc din suflet pentru sustinere, Laura Laurentiu – Retete ca la mama

  2. noiembrie 20, 2010 la 11:29

    Faceam cate un curcan in Canada si mancam o saptamana din el.Ma bucur ca si pe la noi mai face cineva. De la noi de Thanksgiving ca si de Halloween nu lipseste Pumpkin Pie-ul!

  3. noiembrie 26, 2010 la 15:12

    Foarte fain, sa va fie de bine, Doina! :)

  4. 5 dana
    decembrie 29, 2010 la 19:03

    nu inteleg de ce umplutura nu ai pus-o in curcan……….

  5. 6 dana
    decembrie 29, 2010 la 19:06

    da ….. acu am inteles unde ai pus umplutura , am crezut ca o pui alaturi in tava

  6. 7 dana
    decembrie 29, 2010 la 19:08

    am inteles ca se unge cu miere de albine pe el si cu nus ce?? poate sa-mi spuna cineva???

    • aprilie 23, 2011 la 19:20

      se condimenteaza si se unge cu unt din greu pe dinafara

      este fff bun, am mancat si noi in America !!!
      se umple cu o paine prajita speciala din comert de la ei

      si cu alte ingrediente …

  7. 9 aurora
    decembrie 30, 2010 la 11:47

    arata EXTRAORDINAR !!!!!!!!!!

    DAR trebuie si “mancatori” la asa o minunatie!
    ferice de voi ca aveti copiii aproape!

    eu as fi vrut sa fac doar un piept de curcan in aspic
    mi-aduc aminte din copilarie, a facut o data tata de un revelion
    dar nu stiu cum sa-l fac… si n-am vazut nici piept de curcan “frumos” cu piele

    • 10 Doina
      decembrie 30, 2010 la 11:56

      Multumesc mult, Aurora.
      Eu ti-as recomanda sa cumperi un curcan intreg, mai mic, cam de 3 kg, pentru iesi mai ieftin asa. Curcanul intreg e 10 lei/kg, iar pieptul este 30 lei/kg. Pulpele le pui in congelator pentru friptura, iar din restul faci o ciorba de potroace.
      Poti cauta pe blog Piftie de curcan portionata (e tot un fel de aspic).

  8. 11 maria p
    ianuarie 3, 2011 la 11:22

    Draga Doina,

    Pentru seara de revelion am avut solicitarea din partea sotului de a pregati un curcan. Zis si facut dar nu a fost chiar asa simplu. M-am documentat destul de mult inainte pentru a gasi reteta potrivita. Bineinteles ca am ales reteta ta deoarce acel “O sa ma pomeniti” de la final mi-a dat foarte mult curaj. Doar atat pot sa iti spun ca toate urarile delicioase si toate “yammi-urile” primite de la musafiri sunt intr-o mare masura meritul tau. Iti multumesc pentru aceasta reteta si abia astept sa incerc si altele de pe blogul tau. Multa bafta si la multi ani.

    • 12 Doina
      ianuarie 3, 2011 la 12:44

      Draga Maria,

      Mersi de urari, ma bucur ca ti-a iesit bine curcanul si sa stii ca poti sa ai incredere in retele mele, pentru ca pe toate le-am gatit pentru noi, sunt verificate si chiar corectate. Unde ceva nu mi-a placut cum mi-a iesit, am corectat. Bineinteles ca este si meritul tau ca a iesit bine reteta, in mare masura depinde de talentul gospodinei.
      Te astept cu mult drag pe blogul meu si din partea mea numai urari de bine, sanatate, noroc si fericire in 2011 alaturi de cei dragi.

  9. 13 Doini
    aprilie 20, 2011 la 10:35

    Buna ziua!

    din multitudinea de retete de curcan umplut de pe internet, am ales-o pe a dumneavoastra :)

    Sper din tot sufletul sa imi si iasa bine pentru ca la masa de Pasti vine mama sotului meu care nu ma inghite deloc :((…si m-am gandit sa o impresionez cu un curcanel :))

    Va doresc un Paste fericit!

  10. 15 Nicusor
    noiembrie 23, 2011 la 14:40

    Nu am inteles exact care parte se acopera cu folie de aluminiu…Multumesc!!!

  11. 16 alyomar
    decembrie 24, 2011 la 18:50

    mmmmmmmmmm ce bine arata chiar acum cautam retete si am dat peste asta.Delicios,felicitari!!!

  12. 18 miha
    aprilie 10, 2012 la 18:01

    am sa incerc si eu acum de Paste e si ziua mea….,sper adica cu siguranta o sa impresionez! Sarbatori fericite Doina!!!

  13. 19 Milica
    decembrie 9, 2012 la 15:57

    dupa aceasta reteta am preparat un tanar gascan………….
    un deliciu………………
    fenomenal…………

    Milica


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Arta culinara Doina

Blogul meu a primit

  • 1,535,978 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Join 1,472 other followers

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

noiembrie 2010
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Oct   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,472 other followers

