31
Aug
10

Mancare de bame cu carne de pui

Nu am mai mancat bame de multi ani, de cand n-am mai mers la bunici, la Buzau. Tin minte ca acolo se vindeau in piata 5 lei suta. Nu suta de grame, suta de bucati. :D Sau se mai vand insirate pe ata, la metru, proaspete sau uscate. :D M-am bucurat cand le-am vazut in oferta la Kaufland. Imediat m-am dus si am cumparat. Au iesit nemaipomenite. Le-am preparat cu carne de pui.

Mancarea va fi gata in ~40 minute. Nu trebuie fierte prea mult, pentru ca devin cleioase. Pentru 4 portii zdravene :) aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:
500 g bame
350-400 g carne de pui
2 cepe nu prea mari
250-300 g rosii
1 legatura marar + patrunjel
4 linguri ulei de masline
2 lingurite baza pentru mancaruri (pui/ciuperci)
2 linguri de ketchup
2-3 lingurite faina alba
sare, piper, maghiran, rozmarin, cimbru, paprika, 2 foi de dafin (condimentele dupa gust)

Curatati morcovul si cepele, taiati coditele bamelor, dar nu prea adanc, ca sa nu le crestati pentru ca vor iesi semintele la fiert. Secretul este sa ramana intregi.

Puneti la calit intr-o craticioara, in ulei, morcovul feliat si ceapa taiata pestisori. Dupa cateva minute, adaugati bamele intregi si caliti in continuare, la foc mic, 4-5 minute. Adaugati apoi carnea de pui taiata bucati nu prea mari, baza pentru mancaruri, rosiile curatate de pielita si taiate bucati (daca nu aveti rosii puteti folosi 300 ml suc de rosii), ketchup si apa cat sa acopere bamele.

Lasati sa fiarba la foc mic cu capac 25-30 minute. Desfaceti faina in putina apa si adaugati totul peste mancare. Condimentati dupa gust. Mie imi place sa pun un praf de zahar si 2 lingurite de otet. Lasati sa mai dea 2-3 clocote, adaugati verdeata tocata si este gata.

Se serveste calda, dar este buna si rece. Se poate servi si cu garnitura de orez, daca doriti. Pofta buna.

6 Responses to “Mancare de bame cu carne de pui”


  1. august 31, 2010 la 16:25

    de mult n-am mai mancat bame,dar imi plac foarte mult.Premii virtuale te asteapta la mine pe blog,ti le ofer cu cea mai mare placere !

  2. 2 mariana scarlat
    august 31, 2010 la 20:45

    Si eu vroiam sa-ti ofer aceleasi premii pe care le-am primit de la pansy. Daca le publici, ma consider multumita.
    Bame n-am mancat de muuuult.
    Te sarut!

  3. 3 Doina
    septembrie 1, 2010 la 12:12

    Multumesc mult pentru premii. Va pup dulce.

  4. septembrie 3, 2010 la 15:09

    vai…. cine ma pus să mă uit peste pozele aştea….. îmi era foame, dar acuma îmi face stomacu în toate felurile….:((

    arată minunat reţeta asta :X

  5. 5 numa'asa
    iulie 31, 2011 la 16:58

    numA ASA ZICE MAMIIIIIIIIIIIIIIIII


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Arta culinara Doina

Blogul meu a primit

  • 1,547,535 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Join 1,474 other followers

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

august 2010
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Iul   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,474 other followers

