31
Oct
09

Varza tocata murata la borcan

Timp de preparare:
1 ora si 15 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
Pentru un borcan de 5 litri:
4 verze potrivite
4 morcovi
1 legatura frunze de telina, marar, patrunjel
8-10 foi de dafin
20-25 frunze de visin
1 lingura cimbru uscat
1 lingurita piper macinat
5-6 lingurite de sare mare (1 lingurita rasa la 1 kg varza)

Mod de preparare:
Se taie verzele in sferturi, se toaca marunt sau se dau pe razatoarea de varza. (vezi video)

Se curata morcovii si se dau pe razatoarea mai mare. Amestecati varza cu morcovii intr-un vas mai mare, adaugati sarea, verdeata tocata si condimentele si frecati putin cu mainile.

Indesati foarte bine varza in borcan, apasand cu pumnul, pana iese zeama deasupra.

Lasati borcanul descoperit pana a doua zi, pentru ca incepe sa fermenteze, apoi acoperiti varza cu frunzele de visin bine spalate si puneti capacul, nu prea strans, sau acoperiti cu celofan, pentru ca mai fermenteaza.

Dupa 3-4 zile puneti borcanul la rece.

Daca va iese prea sarata, puneti varza pe care doriti sa o preparati, cu o seara inainte,  intr-o oala cu apa, iar cand o gatiti, stoarceti-o.

19 Răspunsuri to “Varza tocata murata la borcan”


  1. 1 vali
    noiembrie 3, 2009 la 11:19

    Buna! Mi se pare interesanta reteta ta. As dori sa stiu daca nu pui si apa in borcan, lasa varza suficienta apa? Multumesc!

  2. 3 carmen
    septembrie 25, 2010 la 23:30

    sunt necesare frunzele alea de visin?
    unde locuiesc eu nu am visini prin apropiere…

  3. octombrie 23, 2010 la 22:12

    Am pus şi eu astăzi varză tocată la murat, după reţeta ta.
    Mi-a plăcut ce-am văzut în fotografiile pe care le-ai postat.
    Sper să iasă gustoasă. :)

  4. 6 FLORINA
    noiembrie 23, 2010 la 21:57

    MULTUMESC MULT DOINA|
    EU AM DOR 24 DE ANI SI INCERC SA FAC EU TOATE SINGURA.LOCUIESC IN SPANIA SI SUNT CASATORITA CU SPANIOL,IMI LIPSESC MULTE DIN ROMANIA,,DAR CU AJUTORUL TAU AM PUS VARZA:))
    SPER SA II P`LACA SI MAI SPER K CINEVA ACOLO SUS SA ITI DEA MAI MULT DE KT AJUTI U PE ALTI
    POOOOOOOOOOP

  5. 7 mihaela
    decembrie 17, 2010 la 00:21

    buna!
    foarte misto reteta. o intrebare as avea , daca capacul se strange a doua zi, sau se mai lasa 3 zile la fermentat si dupa aceea?
    multumesc!

    • 8 Doina
      decembrie 18, 2010 la 13:38

      “Lasati borcanul descoperit pana a doua zi, pentru ca incepe sa fermenteze, apoi acoperiti varza cu frunzele de visin bine spalate si puneti capacul, nu prea strans, sau acoperiti cu celofan, pentru ca mai fermenteaza.”

      Se pune capacul, dar nu prea strans, sau se pune celofan. Se strange dupa 3 zile.

  6. 9 Lenuta Chirac
    octombrie 31, 2011 la 21:21

    Buna seara! As avea nevoie de putin ajutor de la dumneavoastra deoarece am incercat reteta postata si desi am pus la 2 verze 3 linguri rase cu sare mare (adica jumatate din cantitatile recomandate) a iesit prea sarata; credeti ca se mai poate sa fac ceva cu ea sau trebuie sa o arunc?

    • 10 Doina
      noiembrie 1, 2011 la 21:03

      Pune varza pe care vrei sa o prepari intr-o oala cu apa rece, iar a doua zi stoarce-o si gusta. Daca tot e sarata, repeta chestia cu apa. Unele verze sunt mai indesate, altele sunt mai usoare, mai bine pui mai putina sare, pentru ca nu sarea o tine, ci faptul ca fermenteaza si se mureaza.

  7. 11 TRAIAN
    noiembrie 28, 2011 la 18:03

    da multumim! am facut si eu a esit foarte buna ….traian din spania te felicita!

  8. 12 daniela cristina
    octombrie 15, 2012 la 17:07

    Vreau sa o fac azi reteta ta, sper sa iasa….

  9. 13 mihai lacrimioara
    octombrie 31, 2012 la 16:16

    azi am luat varza pt.butoi si ca de obicei am luat mai multa.am sa incerc reteta asta.nici eu nu am mai pus varza la borcan.am sa revin sa va spun cum a iesit.multumesc.

  10. 15 mariana
    noiembrie 8, 2012 la 18:31

    a ieşit cam acra ce pot face ca sai ındepartez acreala

    • 16 Doina
      noiembrie 11, 2012 la 15:33

      Cand o gatesti, spal-o bine, poti sa o tii chiar si o ora in apa, o storci bine si scapi de acreala. Eventual, mai pui putin zahar in mancare. Eu asa procedez si imi iese foarte gustoasa.


Comentarii

Cel mai bun blog culinar in 2012

Castigator roblogfest 2012

Cel mai bun blog culinar in 2011

Castigator Roblogfest 2011

Marele Premiu la FBG 2012

Arta culinara Doina

Blogul meu a primit

  • 1,493,950 vizite din toata lumea
Map

Informatii din sport la minut!

gateste sanatos

Trece adresa de email daca vrei sa fii anuntat cand apare un post nou.

Join 1,470 other followers

categorii

Share this blog

Bookmark and Share
Megapedia Director
Ziarul

Respect

Powered by BannerFans.com
Retete culinare
Photobucket
Fara miere

Petitchef

Toate retetele sunt pe Petitchef

Horoscop online

octombrie 2009
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Sep   Noi »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Vremea la Timisoara

Click for Timişoara, România Forecast
Copyright © 2007 Arta culinara Doina

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,470 other followers

